آریا بانو
انتقاد روس‌ها به افزایش سن بازنشستگی
شنبه 2 تير 1397 - 11:54:38
بانو نیوز - با افزایش سن بازنشستگی در روسیه پیش‌بینی شده دو پنجم از مردان این کشور پیش از آنکه این مرحله از زندگی خود را تجربه کنند به پایان عمرشان می‌رسند.

به گزارش ایسنا، مردم روسیه دولت این کشور را به دلیل افزایش سن بازنشستگی و رساندن آن به میانگین فعلی "نرخ امید به زندگی" در مردان مورد انتقاد قرار داده‌اند.
دمیتری مدودف، نخست وزیر روسیه اعلام کرد: سن بازنشستگی در این کشور تا سال 2028 برای مردان از 60 به 65 سال و تا سال 2034 برای زنان از 55 به 63 سال افزایش پیدا می‌کند.
پیش‌بینی می‌شود که این سیاست جدید از سال آینده به شکل رسمی تصویب شود که با اجرا شدن آن سن بازنشستگی مردان در روسیه تنها یک سال از نرخ امید به زندگی که سازمان جهانی بهداشت (WHO) برای مردان این کشور تعیین کرده کمتر خواهد بود.
برآورد شده طبق این قانون جدید حدود 40 درصد از مردان و 20 درصد از زنان روسیه تا زمان رسیدن به سن بازنشستگی عمر نکنند.
این در حالی است که کنفدراسیون کار روسیه (KTR) در اطلاعیه‌ای متذکر شد: اقدام به افزایش سن بازنشستگی در این کشور بر اساس آمارهای رسمی موجود انجام نگرفته و همچنین اهداف تعیین شده از سوی رئیس جمهوری را محقق نمی‌کند.
به گزارش روزنامه گاردین، هر چند پیش بینی‌ها حاکی از آن است نرخ امید به زندگی مردان روسیه تا سال 2034 به 74 سال می‌رسد. همچنین مسکو تایمز سال گذشته در گزارشی نوشت دولت روسیه امیدوار است تا سال 2025 میانگین نرخ امید به زندگی را در این کشور به 76 سال افزایش دهد.
انتهای پیام

http://www.banounews.ir/fa/News/51014/انتقاد-روس‌ها-به-افزایش-سن-بازنشستگی
بستن   چاپ