آریا بانو
طرح ضربتی ارتقای ورزش دختران از مهرماه اجرایی می شود
سه شنبه 5 تير 1397 - 14:45:38
بانو نیوز - تهران - معاون تربیت بدنی و سلامت ورزارت آموزش و پرورش گفت: در راستای توسعه سواد حرکتی کودکان و نوجوانان و همچنین توسعه ورزش قهرمانی، طرح ضربتی ارتقای ورزش دختران از مهرماه امسال اجرایی خواهد شد.

"مهرزاد حمیدی" معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش امروز (سه شنبه) در نشست خبری مسابقات ورزش دانش آموزی گفت: ما پایبند قوانین بین المللی هستیم و بر مبنای این قوانین مسابقات را طراحی می کنیم، به عبارتی برای اعزام تیم های دانش آموزی به خارج از کشور، دنبال ورزشکاران منتخب مسابقات داخلی دانش آموزان هستیم.
او با اشاره به برخی از اعزام ها بدون توجه به نتایج مسابقات داخلی اظهار داشت: اگر مسابقات مدرسه و منطقه برگزار شده باشد تیم های دانش آموزی نماینده ایران و گلچینی از مسابقات کشوری به شمار می روند، اما اگر این مولفه برای انتخاب ورزشکاران در نظر گرفته نشود اعزامی صورت نخواهد گرفت و تا کنون نیز چند مورد از مسابقات را لغو کرده ایم.
معاون تربیت بدنی و سلامت وزرات آموزش پرورش گفت: با چنین راهبردی تیم های کشتی آزاد و فرنگی دانش آموزان کشور را به خارج اعزام کردیم و آنان توانستند در مسابقات جهانی مراکش، در هر دو رشته قهرمان شدند. در راهبرد ما تیم هر استان یا منطقه ای قهرمانی داخلی شود، مسوولان آن استان وظیفه دارند تمام برنامه ریزی اعزام ها را انجام دهند.
معاون تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: استعدادیابی ورزشی دو مسیره است که نخست مسابقات ورزشی و المپیادهای درون مدرسه ای است. ما توانسته‌ایم عصاره ورزش کشور را در زمینه پایه تامین و به هیات های مربوطه معرفی کنیم. مسیر دوم کانون های ورزشی‌اند و دانش آموزان در المپیادهای درون مدرسه‌ای شرکت می‌کنند و اگر معلمان تربیت بدنی تشخیص دهند دانش آموزی را به کانونهای ورزشی بیرون مدرسه هدایت می کنند.
وی ادامه داد: 4 هزار کانون ورزشی درون مدرسه‌ای داریم که پیش بینی می‌کنیم در تابستان افزایش یابد. 12 هزار کانون برون مدرسه‌ای داریم که دانش آموزان برای پرورش و ارتقای استعدادها به آنجا هدایت می‌شوند و در نهایت به هیات های ورزشی استان‌ها سرریز می‌شود. امروز غربالگری در حوزه ورزش محقق شده است.
حمیدی افزود: با این برنامه ریزی ها دیگر کسی نمی تواند ادعا کند نظام ورزشی ایران برنامه ای برای استعدادیابی و غربالگری ندارد، بلکه در کوتاه مدت همگان خواهند دید که وزارت آموزش و پرورش و فدراسیون ورزش دانش آموزی، زمینه را برای پرورش قهرمانان فراهم کرده است.
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش در ادامه افزود: بحث دیگر سواد حرکتی است. تمام نظریه پردازان دنیا قبول دارند پایه تمام ورزش ها سواد حرکتی است. با شکل گیری سواد حرکتی بسیاری از آسیب های اجتماعی سبک زندگی جدید کاهش پیدا می کند‌. بازمانده از تحصیل آموزشی می تواند در هر زمان به آموزش برگردد، اما بازماندگی از سواد حرکتی قابل برگشت نیست و کودک و نوجوان در آینده دچار کاهلی می شوند و ورزش کشور از پرورش استعدادهای ورزشی خالی خواهد شد.
به گفته معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش آموزش از اول مهر طرح ضربتی ارتقای ورزش با اولویت دختران کلاس های اول تا سوم ابتدایی آغاز می‌شود.
سی و پنجمین دوره مسابقات ورزش دانش آموزشی پسران از 10 تیر ماه و بیست و نهمین دوره مسابقات ورزش دانش آموزی دختران از 9 مرداد ماه در 6 شهر آغاز می شود.
ورزشی** 2052**1584

http://www.banounews.ir/fa/News/52175/طرح-ضربتی-ارتقای-ورزش-دختران-از-مهرماه-اجرایی-می-شود
بستن   چاپ