آریا بانو
ابتکار: برخورد دولت با افرادی که بخواهند از شرایط کنونی به نفع خود و ضرر مردم اقدام کنند
يکشنبه 10 تير 1397 - 12:17:09
بانو نیوز - معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: 75 درصد صنایع دستی کشور را بانوان تامین می کنند.

به گزارش ایسنا، معصومه ابتکار، با حضور در شهرستان فیروزکوه طی سخنانی ضمن اشاره به وجود پتانسیل های فراوان در این شهرستان اظهار کرد: یکی از مهمترین سرمایهها و پتانسیلهای بالای این منطقه طبیعت آن است که لازم است به بهترین شکل ممکن حفظ و حراست شود.
ابتکار در ادامه با بیان اینکه مشاغل خانگی مورد توجه دولت قرار دارد افزود: دولت تسهیلاتی را در زمینه مشاغل خانگی در نظر گرفته که باید اجرایی بشوند.
وی با اشاره به اینکه 75 درصد صنایع دستی کشور را زنان تامین میکنند گفت: نقش موثر زنان در اقتصاد و معیشت خانوادهها را نمی‌توان نادیده گرفت و دولت برای قوت به اشتغالهای خانگی تسهیلات فراگیر و پایداری را به عنوان تکالیف قانونی قرار داده است.
ابتکار توجه دولت به مسائل زنان سرپرست خانوار را بسیار مهم خواند و گفت: در این زمینه کارگروهی برای هماهنگی و تقسیم بندی بین بخش‌ها وجود دارد که مسئولیت هر دستگاه در زمینههای بهداشت، کارآفرینی، اشتغال و حمایتهایی که باید دولت و مجموعه دستگاههای اجرایی مرتبط انجام دهند را داراست.
معاون امور بانوان و خانواده ریاست جمهوری بیان کرد: امروز باید دستگاه‌های دولتی با کارآمدی و اثربخشی بیشتر و هزینه‌های کمتر در خدمت رسانی به مردم و تحقق برنامهها تلاش کنند چرا که در فضای کنونی پیش آمده همگی مسئول هستیم و هم اکنون سیاست دولت مبنی بر گسترش نهادهای مدنی، غیردولتی و بخش خصوصی است تا دولت بخشی از امور خود را برون سپاری کند.
ابتکار در ادامه از اختصاص 230 میلیارد تومان برای بیمه زنان سرپرست خانوار و 50 میلیارد تومان سهم بیمه بافندگان خبر داد و گفت: اختصاص این ارقام به افراد مذکور به زودی محقق خواهد شد.
وی با اشاره به مسئولیت دولت در خصوص نیازهای اولیه تولیدکنندگان گفت: دولت بدون شک با تمام افرادی که بخواهند از شرایط کنونی به نفع خود و ضرر مردم کاری کنند برخورد می کند.
به گزارش روابط عمومی معاونت امور زنان، معاون امور بانوان و خانواده ریاست جمهوری با اشاره به طرح گفت و گوی ملی خانواده و بین نسلی اظهار کرد: این طرح باهدف بهبود شرایط خانواده و مقابله با آسیب های خانواده مطرح است که جهت برگزاری این طرح در شهرستان فیروزکوه نیز باید اقدامات لازم صورت بگیرد.
انتهای پیام

http://www.banounews.ir/fa/News/54416/ابتکار--برخورد-دولت-با-افرادی-که-بخواهند-از-شرایط-کنونی-به-نفع-خود-و-ضرر-مردم-اقدام-کنند
بستن   چاپ