آریا بانو
خانواده سالم زمینه‌ساز دستیابی به اقتصاد سالم و مقاوم است/ دشمنان امید مردم را نشانه گرفته‌اند
دوشنبه 11 تیر 1397 - 1:11:09 PM
بانو نیوز - معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده:
معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: خانواده از مهمترین عوامل پایداری و رشد اجتماعی کشور است و با وجود خانواده سالم می‌توانیم به اقتصاد سالم و مقاوم دست پیدا کنیم و با راه‌‌حل‌‌های علمی کارآیی و بهره‌وری بیشتری داشته باشیم.
به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، معصومه ابتکار معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه دولت نسبت به تأمین نیاز عمومی مردم و مایحتاج تولیدکنندگان توجه ویژه‌ای دارد، اظهار کرد: توجه به صادرکنندگان کالا در رأس رویکردهای اقتصادی دولت است.
وی افزود: دولت با کسانی که در این شرایط اقتصادی قصد سوء استفاده داشته باشند مقابله کرده و در برابر آنها ایستادگی می‌کند و رئیس‌جمهور هم با صراحت دست یاری را به سوی آحاد جامعه دراز کرده و لازم است همه خانواده‌های ایرانی برای حفظ وحدت و انسجام ملی در این شرایط تلاش کنند.
ابتکار اضافه کرد: خانواده از مهمترین عوامل پایداری و رشد اجتماعی کشور است و با وجود خانواده سالم می‌توانیم به اقتصاد سالم و مقاوم دست پیدا کنیم و با راه‌‌حل‌‌های علمی کارآیی و بهره‌وری بیشتری داشته باشیم.
معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه نقش زنان در پیشبرد اهداف اجتماعی محوری است، خاطرنشان کرد: 75 درصد صنایع دستی کشور توسط زنان تولید می‌شود و نقش اقتصادی زنان در خانواده‌های ایرانی قابل توجه است.
وی تصریح کرد: به دنبال ارائه تسهیلات برای گسترش مشاغل خانگی هستیم و در این راستا تسهیلات فراگیر و پایدار برای کارآفرینی و تولید و آموزش کارآفرینی به زنان ارائه می‌شود و این معاونت نیز طرح‌هایی دارد که آمادگی دارد در شهرستان‌های مختلف آن را اجرا کند.
ابتکار با بیان اینکه کارآفرینی با نگاه تخصصی اثربخش خواهد بود، ادامه داد: موضوع زنان سرپرست خانوار به طور ویژه مورد توجه دولت است و کارگروه بند «ت» ماده 80 قانون برنامه توسعه ششم برای هماهنگی دستگاه‌های مختلف در این حوزه تشکیل جلسه می‌دهد. سخنگوی دولت به ما اطمینان داده است که 230 میلیارد تومان بودجه بیمه زنان سرپرست خانوار حتما تخصیص خواهد یافت.
معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: توجه به مسئله توان‌افزایی خانواده‌ها در مواجهه با آسیب‌های اجتماعی با تأکید بر نقش آموزش به خانواده‌ها و نقش شوراها و سمن‌ها مورد توجه است. اورژانس اجتماعی نیز پشتوانه مهمی در موضع آسیب‌های اجتماعی داشته و در کاهش خطرات این‌ آسیب‌ها مؤثر است.
وی عنوان کرد: یکی از جهت‌گیری‌های دشمنان و بدخواهان کشور از بین بردن امید مردم است و با فضاسازی‌های نادرست و تهمت‌زنی امید مردم را نشانه گرفته‌اند و فضای مجازی نیز که می‌تواند محیط بسط همدلی باشد گاه به محیط تفرقه‌افکنی تبدیل می‌شود در این خصوص افزایش سواد رسانه‌ای خانواده‌ها می‌تواند آنها را به تشخیص درست از غلط در این فضا برساند.

http://www.banounews.ir/fa/News/54485/خانواده-سالم-زمینه‌ساز-دستیابی-به-اقتصاد-سالم-و-مقاوم-است--دشمنان-امید-مردم-را-نشانه-گرفته‌اند
بستن   چاپ