آریا بانو
معاون جوانان وزارت ورزش:
نیازمند قوانین تسهیل گر برای اشتغال‌زایی جوانان هستیم
دوشنبه 11 تير 1397 - 17:17:11
ایرنا - زن و خانواده
بانو نیوز - تهران- معاون ساماندهی امورجوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به فرایند سخت اخذ مجوزها وام اشتغال برای جوانان گفت: نیازمند قوانین تسهیل گر برای اشتغال‌زایی جوانان هستیم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا محمد تندگویان روز دوشنبه در دومین همایش ملی جوانان و قانونگذار که در مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی با اشاره به روند سخت اخذ مجوز برای کار آفرینی و سپس گرفتن اعتبارات گفت: در بسیاری از موارد جوانی که می خواهد ایجاد اشتغال کند باید از سی نهاد مجوز بگیرد که کار سخت و دشواری است.
وی افزود: نمایندگان مجلس شورای اسلامی زمینه تسهیلات را برای جوانان که خواهان ایجاد شغل و کار آفرینی هستند را فراهم کنند.
تندگویان قوانین نوپدید را یکی دیگر وظایف مجلس شورای اسلامی دانست و گفت: موضوعات جدید همچون استارتاپ ها نیازمند قوانین جدید است که مورد علاقه جوانان نیز هست و به اشتغال زایی نیز کمک می شود.
معاون جوانان وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر این که دیگر بر اساس نظر مجلس تفکیک معاونت جوانان از وزارت ورزش ممکن نیست، گفت: البته قطعا کوتاهی و کم کاری در موضوع جوانان پیش نمی آید.
وی با اشاره به این که موضوع جوانان فرابخشی است و اگر برای سلامت، اشتغال و مسکن جوانان بخواهیم کاری بکنیم با چند نهاد و وزارتخانه درگیر هستیم، گفت: در جلسات ستاد ملی ساماندهی جوانان 22 نهاد و وزارتخانه وجود دارد.
وی درباره موضوع به کارگیری از جوانان در پست های مدیریتی گفت: موضوع مشاوران جوان بحث انحرافی است، افرادی که سال ها در پست های مدیریتی قرار داشتند امروز مشاور شوند و به جوانان که در پست های مدیریتی هستند کمک کنند.
تندگویان بیان داشت: هم اکنون دولت دچار کهولت در مدیریت شده و مدیری که سال ها پست مدیریت داشته اکنون دیگر خلاقیت ندارد که مشکلات کشور را حل کند.
وی افزود: این مدیر دیگر جسارت ندارد و باید هم اکنون درحوزه انتصابات از جوانان و بانوان بهره مند شویم.
معاون وزیر ورزش و جوانان یکی دیگر از مشکلات این معاونت را اختلاف با سازمان بهزیستی کشور برسر دفاتر مشاوره اعلام کرد و گفت: مجلس شورای اسلامی باید در این حوزه ورود پیدا کند تا این معاونت با هم افزایی با سازمان بهزیستی بتواند ارایه خدمت بهتری را در حوزه مشاوره بدهد.
**1193**3377**1724

http://www.banounews.ir/fa/News/54504/نیازمند-قوانین-تسهیل-گر-برای-اشتغال‌زایی-جوانان-هستیم
بستن   چاپ