آریا بانو
طرز تهیۀ دسر ژله بستنی
پنجشنبه 14 تير 1397 - 09:51:41
بانو نیوز - دسرها همیشه بخش خوشمزۀ مهمانی‌‌ها و جشن‌های ما هستند. از دسرهای ایرانی که بگذریم، دسر ژله‌‌‌ بستنی هم مانند کیک‌بستنی می‌تواند دسر هیجان‌انگیزی باشد. دسر ژله‌بستنی در حقیقت دسری‌ست که برای تهیۀ آن از پودر ژلاتین و بستنی استفاده می‌شود. این نوع دسر را می‌توان در انواع و اقسام و طعم‌های مختلف درست کرد. طرز تهیۀ ژله‌بستنی اصلاً سخت نیست و فقط کمی حوصله می‌خواهد. اگر شما هم دوست دارید که این دسر خوشمزه را به منوی مهمانی‌هایتان اضافه کنید، در ادامه با روزچین همراه باشید و طرز تهیۀ دسر ژله‌‌بستنی را ببینید.
مواد لازم برای تهیۀ دسر ژله بستنی
پودر ژله در رنگ‌های مختلف: دو یا سه بسته
آب گرم: سه لیوان سرخالی
بستنی وانیلی آب‌شده: دو پیمانه
پودر ژلاتین: یک قاشق غذاخوری
سلفون: به مقدار لازم
طرز تهیۀ دسر ژله بستنی


برای تهیۀ این دسر خوشمزه نیاز به کمی دقت و حوصله دارید، وگرنه طرز تهیۀ آن بسیار ساده است. بسته‌های ژله را باز کنید. برای تهیه این نوع دسر، از هر رنگ ژله به نصف بسته احتیاج دارید. در ویدئوی آموزشی از رنگ‌های سبز و قرمز استفاده شده است.
هر کدام از ژله‌های سبز (طالبی، نعنا و…) و قرمز (هندوانه، توت‌فرنگی و…) را با یک لیوان آب گرم مخلوط کنید و کنار بگذارید تا سرد شوند. برای اینکه ژله به‌خوبی با آب مخلوط شود می‌توانید برای یک دقیقه آن را در مایکروویو قرار دهید. از طرف دیگر پودر ژلاتین را در یک فنجان آب گرم حل کنید و مایع حاصل را به بستنی وانیلی اضافه کنید و اجازه دهید سرد شود.
از دست ندهید: دسرها؛ طرز تهیه دسر جدید بارِ لیمویی
حالا یک ظرف مستطیلیِ شبیه به چیزی که در ویدئو می‌بینید را انتخاب کنید و کف آن را سلفون بکشید. ژلۀ سبز را کف ظرف بریزید؛ طوری‌که قطر آن از نیم‌سانت بیشتر نشود. حالا سراغ لایۀ بعدی بروید. یک لایۀ نیم‌سانتی دیگر از مایع ژله‌بستنی بریزید؛ به‌همین‌ترتیب لایۀ بعدی ژلۀ قرمز و دوباره ژله‌بستنی. این کار را چندبار انجام دهید. دقت داشته باشید که تمام لایه‌ها باید سرد باشند، وگرنه باهم مخلوط می‌شوند.
کار تمام است! ظرف حاوی ژله را برای دو ساعت در یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد. بعد از دو ساعت ظرف را خارج کرده و ژله را از سلفون جدا کنید. می‌توانید دسر ژله بستنی خوشمزه را به قطعات کوچک‌تر برش زده و نوش جان کنید. اگر طرفدار دسرهای خوشمزه هستید، مطالب زیر را از دست ندهید:
کاسترد کارامل؛ دسر ویژۀ منوهای خاص
طرز تهیۀ دسر توت‌فرنگی
طرز تهیۀ کیک هویج با کرم مخصوص

http://www.banounews.ir/fa/News/54659/طرز-تهیۀ-دسر-ژله-بستنی
بستن   چاپ