آریا بانو
معاون درمان سازمان تامین اجتماعی خبر داد
ساماندهی اورژانس 17 بیمارستان/130 میلیون مراجعه به مراکز درمانی در هرسال
جمعه 15 تير 1397 - 10:13:57
بانو نیوز - معاون درمان سازمان تامین اجتماعی با اشاره به ساماندهی اورژانس بیمارستان‌های تامین اجتماعی گفت: ساماندهی اورژانس 13 بیمارستان به طور کامل انجام شده و ساماندهی اورژانس 17 بیمارستان در سال جاری در دست انجام است.

مهدی درخشان در گفت‌وگو با ایسنا، به توسعه ظرفیت درمان در بیمارستان‌ها و مراکز تامین اجتماعی اشاره و اظهار کرد: در حال حاضر سازمان تامین اجتماعی دارای 80 بیمارستان، 7 دی کلینیک و 290 مرکز درمانی عمومی و تخصصی است. در سال گذشته 16 مرکز درمانی سرپایی افتتاح شد که هشت مرکز کاملا جدید بودند و هشت مرکز نیز جایگزین مراکز فرسوده قبلی شدند.
وی افزود: همچنین دو بیمارستان در ایلام و مرکز اهواز افتتاح شد و شاهد افزایش 152 تخت‌ بیمارستانی بودیم که 138 تخت عادی و 14 تخت ویژه بودند.
معاون درمان سازمان تامین اجتماعی با اشاره به ساماندهی اورژانس بیمارستان‌ها عنوان کرد: ساماندهی اورژانس 13 بیمارستان به طور کامل انجام شده و ساماندهی اورژانس 17 بیمارستان در سال جاری در دست انجام است. همچنین شش دستگاه سی. تی. اسکن ، دو دستگاه ام.آر.آی و دو دستگاه سنگ شکن راه اندازی شده و بیش از 90 درصد دستگاه‌های رادیولوژی آنالوگ به دستگاه دیجیتال تبدیل شده و مابقی در سال 97 تکمیل می‌شود.
درخشان ادامه داد: سالانه 130 میلیون مراجعه سرپایی به مراکز درمانی تامین اجتماعی صورت می‌گیرد و 9129 تخت فعال بیمارستانی داریم که درصد اشغال تخت ها 75.6 درصد است.
وی با بیان اینکه سالانه حدود 510 هزار مورد جراحی در بیمارستان‌های تامین اجتماعی انجام می‌شود گفت: تعداد مراجعه به پزشکان طرف قرارداد سازمان تامین اجتماعی در طول یک سال به حدود 21 میلیون مورد می رسد. همچنین 28 میلیون بار مراجعه به پزشک متخصص و یک میلیون و 800 هزار مراجعه به دندانپزشک داریم.
معاون درمان سازمان تامین اجتماعی افزود: سه میلیون و 200 هزار نسخ بستری و 256 میلیون نسخ در بخش سرپایی در مراکز درمان طرف قرارداد تامین اجتماعی در طول یکسال به ثبت می‌رسد.
درخشان درباره روند پرداخت مطالبات مراکز طرف قرارداد نیز گفت: در سال گذشته 6200 میلیارد تومان از مطالبات مراکز طرف قرارداد پرداخت شده است. در هفته‌های اخیر نیز بخشی از مطالبات مراکز پاراکلینیکی طرف قرارداد پرداخت شده است. سازمان تامین اجتماعی در سال‌های اخیر بیش از تعهدات قانونی خود در حوزه درمان هزینه کرده است و افزایش هزینه‌های درمان به طرح تحول سلامت برمی‌گردد که با انجام این طرح تسهیلاتی برای مردم ایجاد شد اما هزینه‌هایی نیز برای سازمان های بیمه‌گر در برداشت.
انتهای پیام

http://www.banounews.ir/fa/News/54700/ساماندهی-اورژانس-17-بیمارستان-130-میلیون-مراجعه-به-مراکز-درمانی-در-هرسال
بستن   چاپ