آریا بانو
اهمیت شماره 190 برای مردم
شنبه 16 تير 1397 - 13:07:46
بانو نیوز - رییس مرکز ملی پاسخگویی و رسیدگی به شکایات مردمی حوزه سلامت، گفت: هدف از راه اندازی سامانه 190، صیانت از حقوق گیرندگان و ارائه دهندگان خدمت، شفاف سازی، تکریم ارباب رجوع و پاسخ به انتظارات مردم در حوزه سلامت است.

به گزارش سلامت خبرگزاری تسنیم ، بشیر امیرنژاد با بیان اینکه سامانه 190 در تاریخ 28 اسفند 1395 رسما آغاز به کار کرد، ادامه داد: مرکز تماس 190 به صورت 24 ساعته و شبانه روزی در تمام ایام هفته به طور یکپارچه و متمرکز برای دریافت و پاسخ به هر گونه سوال، درخواست، شکایت، اعلانات، انتقادات و پیشنهادات در رابطه با خدمات حوزه سلامت آماده است.
امیر نژاد تصریح کرد: تماس‌های مردمی با سامانه 190 تحلیل و پردازش می‌شود. این سامانه به ما در نقاطی که در آن از نظر نظارت ضعف داریم کمک می‌کند تا عملکرد واحدهای درمانی را بسنجیم و در کارنامه اعتبارسنجی آنان لحاظ کنیم.
وی اظهار داشت: به طور میانگین در هر 24 ساعت 3000 تماس به سامانه 190 امور درمان داریم که 10 درصد این تماسها شکایت و مابقی نظرات و پیشنهادات مردم است و اغلب نارضایتی‌ها ناشی از عدم اطلاع تماس گیرندگان از قوانین است که با توضیحات کارشناسان این مرکز توجیه و اقناع می‌شوند. بر همین اساس، شکایت ها بسیار کم و ناچیز هستند.
به گزارش وزارت بهداشت - امیر نژاد بیان کرد: شکایات قابل بررسی و پیگیری به دانشگاه های علوم پزشکی مربوطه ارجاع داده می شود و آنها موظف هستند، طبق آیین نامه و پروتکل های ابلاغی، ظرف مدت معینی به موضوع رسیدگی کنند.
وی در پایان تاکید کرد: بخشی از شکایات مردم مانند عدم پذیرش یک بیمار در اورژانس مراکز درمانی، نیاز به پیگیری و مداخله فوری دارند، در نتیجه در بستر یک فرآیند، زمانی که درخواستی ثبت می‌شود، فوریت آن توسط کارشناس محرز شده و در کمتر از یک ساعت پیگیری شده و نتیجه را از خود بیمار جویا می‌شویم.
انتهای پیام/

http://www.banounews.ir/fa/News/54758/اهمیت-شماره-190-برای-مردم
بستن   چاپ