آریا بانو
رئیس سازمان بسیج زنان:
زنان همیشه همراهان خوبی در دوران سخت هستند
شنبه 16 تیر 1397 - 7:59:48 PM
ایرنا - زن و خانواده
بانو نیوز - تهران- رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور گفت: زنان همیشه به عنوان همراهان خوبی برای همسران خود در دوران سخت به ویژه دوران دفاع مقدس بوده و امروز نیز این همراهی ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، مینو اصلانی روز شنبه در نشست شنبه های انقلاب، جنبش مردمی پاسداشت 40 سال انقلاب کبیر اسلامی با موضوع زنان و خانواده افزود: ثبات خانواده باعث پیروزی انقلاب اسلامی شد به طوری که زنان برای هزاران رزمنده ای که در جبهه ها حضور داشتند، به عنوان همراهان خوبی نقش آفرینی کردند و مادران، همسران و فرزندان آنها در مدیریت خانه و مسیر تعالی و آرامش خانواده نقش آفرینی می کردند.
وی تصریح کرد: این فعالیت ها صحنه های زیبایی را در دوران دفاع مقدس آفرید وما امروز شاهد هستیم که همسران و مادران مدافعان حرم و شهدای هسته ای این نقش را به خوبی به عهده دارند و اینها نشان می دهد که ما روز به روز شاهد شکوفایی زنان و توجه به مساله مهم خانواده در کشور هستیم.
اصلانی اضافه کرد: مساله زنان به عنوان یکی از دستاوردهای مهم انقلاب است و دستاوردهای عمیقی داشته اما بزرگترین دوران مربوط به دفاع مقدس است.
وی بیان داشت: زنان در دوران دفاع مقدس خوش درخشیدند و با اعزام همسر، فرزند و یا پدرشان همه را برای حضور در جبهه یاری می کردند و یک مقاومت زیبا و سرشار از عاطفه بود و حتی خود زنان در آن دوران با حضورشان، هفت هزار شهید را تقدیم انقلاب کردند.
رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور گفت: زنان شهید زیادی داشتیم که حضور جدی و فعال در دوران جنگ داشتند و این افراد الگوی زن نه شرقی نه غربی را به دنیا عرضه کردند. زن غربی در واقع با پیام انقلاب دگرگونی هایی داشت اما چون زیرساخت های هویت زن از دست رفته است شاید زنان غرب نتوانند یک بازگشت به هویت خودش داشته باشد.
وی اظهارداشت: زنان ایرانی برای اهداف انقلاب همیشه در صحنه هستند و زنان شاخص و سرآمدی که در عرصه های ورزشی خوش درخشیدند، بانوان علمی نشان دادند که الگوی زن نه شرقی نه غربی حلقه مفقوده ای است که در جهان وجود دارد. اما مادر بودن برای زن غربی یک افسانه و رویای دست نیافتنی است.
در این نشست یکی از بانوان فعال و استاد دانشگاه به بیان خاطراتی از دوران دفاع مقدس اشاره کرد.
نشست شنبه های انقلاب، جنبش مردمی پاسداشت 40 سال انقلاب کبیر اسلامی با موضوع زنان و خانواده در منزل یکی از بانوان رزمنده و با حضور تعدادی از فعالان دوران دفاع مقدس برگزار شد.
*7268* 1724

http://www.banounews.ir/fa/News/54766/زنان-همیشه-همراهان-خوبی-در-دوران-سخت-هستند
بستن   چاپ