آریا بانو
ابتکار خبر داد
برگزاری همایش بین‌المللی نقش it و ict در اشتغال زنان
شنبه 16 تير 1397 - 15:23:50
ایسنا - زنان
بانو نیوز - معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور بر ضرورت استفاده از it ، ict در راستای توسعه اشتغال زنان تاکید کرد و گفت: در همین ارتباط طی یک ماهه آینده یک همایش بین‌المللی با هدف شناسایی و بررسی راه‌های بهره‌گیری از ظرفیت‌های it , ict در راستای بهبود اشتغال و اقتصاد زنان در ایران برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، معصومه ابتکار در بازدید از کارگاه بافت‌های دستی در سرخه با اعلام این خبر اظهار کرد: رویکرد دولت تدبیر و امید در این بخش توان‌افزایی زنان و خصوصا زنان سرپرست خانوار است.
وی بر لزوم ارتقاء توان زنان تاکید و تصریح کرد: دولت دوازدهم بر توان‌افزایی زنان از طریق برگزاری دوره‌های آموزشی و ارائه تسهیلات ارزان‌قیمت تاکید دارد.
معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور با بیان اینکه تحقق این امر نیازمند هم‌افزایی بین‌بخشی دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های مختلف است گفت: تشکل‌های و سازمان‌های مردم‌نهاد نقش مهمی می‌توانند در این بخش ایفا کنند لذا تشکل‌های مردم‌نهاد باید کمک بیشتری به این حوزه کنند.
وی از تلاش وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای بسترسازی برای ایجاد امکان بهره‌گیری از it ، ict در راستای توسعه اشتغال بانو نیوزداد و افزود: باید از این ظرفیت در راستای بازاریابی و فروش صنایع‌دستی و محصولات تولیدی زنان استفاده بیشتری شود.
ابتکار ادامه داد: در همین ارتباط به‌زودی یک همایش بین‌المللی با هدف امکان‌سنجی بهره‌گیری از این ظرفیت در کشور برگزار خواهد شد.
معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور با اشاره به لزوم کمک به زنان سرپرست خانوار اضافه کرد: در این ارتباط نیز جلسات متعددی به صورت هفتگی و ماهانه با دستگاه‌ها و نهادهای مسوول و از جمله بهزیستی، کمیته امداد، تعاون کار و رفاه اجتماعی و...برگزار می‌کنیم که امید است بتواند به حل بخشی از مشکلات اقتصادی زنان سرپرست خانوار کمک کند.
انتهای پیام

http://www.banounews.ir/fa/News/54772/برگزاری-همایش-بین‌المللی-نقش-it-و-ict-در-اشتغال-زنان
بستن   چاپ