آریا بانو
دودی که گردن‌تان را می‌گیرد
شنبه 16 تیر 1397 - 6:01:52 PM
تسنیم
بانو نیوز - رئیس مرکز تحقیقات سرطان بیمارستان میلاد‌ استعمال دخانیات و مصرف الکل دو علت عمده ابتلا به سرطان‌های سر و گردن برشمرد و گفت: شیوع سرطان‌های سر و گردن در ایران تقریباً برابر با سایر کشورهای دنیا است ولی در ایران این سرطان بیشتر مردان را مبتلا می‌کند.

به گزارش بانونیوز ، دکتر سید حسین یحیی زاده، رئیس مرکز تحقیقات سرطان بیمارستان میلاد‌ در آستانه برگزاری چهارمین سمینار سر و گردن اظهار داشت: بحث اصلی در سمینار امسال موضوع درگیری گردن و در واقع توده‌های گردنی بوده که در ردیف سرطان‌های سر و گردن قرار دارد.
وی افزود: در توده‌های گردنی منشا اصلی درگیری سر و گردن، حنجره، تیروئید، حفره دهان، زبان و حلق است که اگر گسترده شوند گردن را آلوده می‌کنند، همچنین این توده‌ها به دو صورت عمده نسج نرم و غدد لنفاوی بوده که اگر به آنها توجه نشود اندازه خیلی بزرگ را به خود اختصاص می‌دهند.
دبیر علمی اجرایی بخش آنکولوژی چهارمین سمینار تومورهای سر و گردن گفت: راه‌های تشخیصی و درمانی سرطان‌های سر و گردن، پیشرفت‌های درمانی، جراحی، رادیوتراپی و درمان‌های سیستمیک مثل شیمی‌درمانی همچنین موضوع ایمونوتراپی در این سمینار مورد بحث و گفت‌و‌گو قرار می‌گیرد، همچنین جدیدترین دستاوردها در این سمینار ارائه خواهد شد و مرور پایه‌ای درمان‌های متداول و پیشرفت‌های تشخیصی نیز مطرح خواهد شد.
وی تاکید کرد: مصرف دخانیات و استفاده همزمان از الکل ریسک ابتلا به سرطان‌های سر‌ و گردن را به شدت افزایش می‌دهد، بنابراین پیشگیری از مصرف دخانیات الکل باید مد نظر افراد به ویژه جوانان قرار گیرد.
گفتنی است؛ چهارمین سمینار تومورهای سر و گردن 11 و 12 مرداد ماه سالجاری در مرکز همایش‌های بیمارستان میلاد با حضور اساتید و صاحبنظران برجسته برگزار می‌شود.
انتهای پیام/

http://www.banounews.ir/fa/News/54787/دودی-که-گردن‌تان-را-می‌گیرد
بستن   چاپ