آریا بانو
پوشش بیمه‌ پرستاری در منزل آغاز می‌شود
شنبه 23 تیر 1397 - 11:39:28 AM
بانو نیوز - معاون پرستاری وزیر بهداشت یکی از برنامه‌های پرستاری جامعه نگر را خدمات پرستاری در منزل عنوان کرد و از تصویب پوشش بیمه ای مراقبت در منزل خبرداد و گفت: طرح آزمایشی پوشش بیمه‌های مراقبت در منزل به زودی آغاز می‌شود.

به گزارش سلامت خبرگزاری تسنیم ، دکتر حضرتی با بیان اینکه جمعیت ایران به سمت سالمندی در حرکت است، اظهار داشت: نگاه پرستاری جامعه نگر برای رسیدن به سالمندی موفق و سالم است.
حضرتی در بخش صبح و سلامت برنامه "صبح بخیر ایران"، اظهارداشت: پرستاران 65 درصد نظام سلامت را تشکیل می‌دهند، و به عنوان بزرگترین گروه نظام سلامت هستند وبه همین جهت نقش‌های زیادی در آموزش، پژوهش و بالین و جامعه دارند.
معاون پرستاری وزیر بهداشت با بیان اینکه متاسفانه پرستاران بخصوص در ایران بیشتر در بالین دیده شدند، افزود: در برنامه ششم نوسعه نقش پرستاران جامعه و ارایه خدمات آنها توصیه شده است به این معنی که باید زمینه برای حضور پرستاران و خدمات آنها به جامعه فراهم شود.
وی با اشاره به گسترش بیماریهای غیر واگیر و افزایش سرسام آور هزینه‌های درمان، گفت: از این رو تمام جوامع به دنبال کاهش هزینه‌ها هستند. در ایران نیز حدود 80 درصد مرگ و میرها ناشی از 4 بیماری غیر واگیر "قلبی و عروقی، سرطان، دیابت و تنفسی" هستند که یکی از راههای کاهش این بیماریها و هزینه‌های آن استفاده از خدمات پرستاران در جامعه است.
حضرتی ادامه داد: جمعیت ایران به سمت سالمندی در حرکت است و تا 30 سال آینده کشور پیری خواهیم داشت و کشور سالمند و پیر مشکلات خاص خود را دارد و باید از امروز به فکر سلامت جامعه باشیم تا دوران سالمندی موفق و سالمی را داشته باشیم.
معاون پرستاری وزیر بهداشت، گفت: پرستاران سلامت جامعه در سه سطح پیشگیری (آموزش خود مراقبتی)، حمایتی تسکینی و بازتوانی در مراکز جامعه سلامت و کلینیک ها ارایه خدمت می کنند.
وی یکی از برنامه‌های پرستاری جامعه نگر را خدمات پرستاری در منزل عنوان کرد و از تصویب پوشش بیمه ای مراقبت در منزل خبرداد و افزود: طرح آزمایشی پوشش بیمه‌های مراقبت در منزل به زودی آغاز می‌شود و پس از 6 ماه و گرفتن نتیجه مطلوب، انشالله همگانی خواهد شد.
حضرتی با بیان اینکه 30سال است که پرستاری سلامت جامعه تربیت می‌کنیم از آمادگی معاونت پرستاری برای توسعه پرستاری جامعه نگر خبر داد و تصریح کرد: در حال حاضر 190 دانشکده پرستاری، 2 هزار هیات علمی و صدها مدرس پرستاری داریم.
معاون پرستاری وزیر بهداشت همچنین به کمبود شدید نیروی پرستار در کشور اشاره کرد و گفت: در حال برنامه ریزی برای جبران کمبود نیرو هستیم.
انتهای پیام/

http://www.banounews.ir/fa/News/55139/پوشش-بیمه‌-پرستاری-در-منزل-آغاز-می‌شود
بستن   چاپ