آریا بانو
ترکتازی اسب خوش رکاب بازیگر زن روی بیلبوردهای رایگان؟!
یکشنبه 24 تیر 1397 - 12:34:05 PM
آریا بانو - به گزارش بانی فیلم، واقعیت دارد یا نه، هنوز روشن نیست. با این حال تجربه استفاده از تلگرام و دیگر اپلیکیشنها و شبکه های اجتماعی نشان داده بعضی از شایعات،بخصوص آنهایی که هرگز واکنشهای تکذیبی دربر ندارند و یا دیر رد می شوند، به احتمال فراوان چندان هم از واقعیت دور نیستند. این تئوری را می توان درباره شنیده ها درباره تسهیلات اعطا شده به فیلم مستند این روزها روی پرده بهاره افشاری هم تعمیم داد. مستندی با عنوان سریک که گفته می شود از سوی سرپرست ورزش شهرداری تهران ٢٠ بیلبورد تبلیغاتی را در اختیار گرفته. بیلیوردهایی که گویا به مناسبت تولد بهاره افشاری به عنوان هدیه در اختیار این فیلم قرار گرفته و طبق شنیده ها دست‌‌کم 6 میلیارد تومان قیمت دارند.رقمی که بعید است فیلم «سریک» بتواند با فروش در گروه هنر و تجربه از پس بازپرداخت آن بربیابد. فیلمی که به رابطه عاطفی سردار آزمون با اسبش می پردازد.
بویژه آنکه فیلم به دلیل افزایش حجم انتقادات از عملکرد سردار آزمون در جریان بازیهای تیم ملی فوتبال در جام جهانی روسیه در همان قدم اول اکران با بازخوردهای منفی مواجه شد. کاربران فضای مجازی متاثر از حذف ایران از جام جهانی، با هجوم به صفحات بهاره افشاری کارگردان این فیلم و سردار آزمون به آندو تاختند و خیلی از ناسزاها و الفاظ ناشایست را روانه کامنتهایشان کردند. در همین حال با طرح قضیه اختصاص ٢٠ بیلبورد تبلیغاتی رایگان به این فیلم، موج حملات شدت بیشتری هم به خود گرفت و موجب شد تا این دوکامنتهایشان را ببندند.
البته افشاری تا لحظه تنظیم این مطلب کلمه ای در تکذیب شایعه مطرح شده به زبان نیاورده است.
یک تکذیب
سرپرست سازمان ورزش شهرداری تهران اما پنجشنبه گذشته کل این ماجرا را تکذیب کرد.به گزارش ایسنا، محمدصادق حسنی با تکذیب این ادعا عنوان کرد:‌« من خودم در جریان این خبر نیستم. قرار شد از آقای سردار آزمون به‌عنوان یک چهره ارزشی و ورزشی حمایت شود. ما برای اکران افتتاحیه فیلم سریک به کارگردانی خانم بهاره افشاری که سردار آزمون بازیگر آن است، سالنی را تهیه کردیم تا افتتاحیه اکران در آنجا برگزار شود. دراین‌بین با توجه به این‌که رویکرد این فیلم یک رویکرد کاملاً ورزشی است و احترام به مرام ورزشی و حمایت از ورزشکاران مدنظر ماست تا خدای‌نکرده قهرمانان ما آسیب روحی و اجتماعی نبینند و مردم از این استقبال کنند، از ما درخواست کردند که برای تبلیغات فیلم به آن‌ها کمک کنیم.ازآنجایی‌که وظیفه سازمان ورزش کمک به ورزشکاران و ورزش است ما این مسئله را موردتوجه قراردادیم اما این‌که قصه 20 بیلبورد چطور درآمده و ماجرای تولد خانم افشاری به ذهن دوستان خطور کرده،‌ الله‌اعلم. ضمن اینکه خبرنگاری که این خبر را تهیه‌کرده، از بین صحبت‌های من تحلیل و عدد و رقم خود را منتشر کرده و من چنین چیزی را اعلام نکردم. من فکر می‌کنم در جو امروز جامعه انتشار این اخبار کذب به تشدید فضای ناامیدی کمک می‌کند».
واکنش ها همچنان ادامه دارد!
المیرا شریفی مقدم گوینده زن تلویزیون که ظاهرا از دوستان این بازیگر است، اخیرا در توئیتی طعنه آمیز که اشاره به مهمترین سریال کارنامه او دارد،می نویسد:« او یک فرشته نبود! چون در نقش خواهر پسر جنجالی تیم ملی رفت جام جهانی، برای یه تولد ساده هم شش میلیارد هدیه (رانت) گرفت! در کدام مقطع زمانی باید جبران کنه. منتظر تکذیبیم، مثل همیشه».
از سوی دیگر نماینده مردم تهران در مجلس هم در این باره معتقد است اهدای بیلبورد تبلیغاتی با ارزش بالا از سوی سازمان ورزش شهرداری به یک خانم بازیگر اقدامی بدون تأمل و هماهنگی بوده و شهرداری تهران باید روی دستگاه‌های خود نظارت بیشتری داشته باشد.سیده فاطمه ذوالقدر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با انتقاد از اهدای 20 بیلبورد تبلیغاتی از سوی سرپرست سازمان ورزش شهرداری تهران به یکی از بازیگران خانم برای ساخت نخستین فیلمش، گفت:« ساخت نخستین فیلم مستند از سوی یک خانم بازیگر موضوع قابل تقدیری است اما چنین هدیه‌ای از سوی شهرداری تهران حساسیت‌زا خواهد بود.بسیاری از اقشار دیگر اعم از هنرمندان سینما و سایر هنرها نیز نیاز به این بیلبوردها دارند لذا اهدای 20 بیلبورد با ارزش بالا باعث گلایه‌مندی و رواج تبعیض می‌شود.در شرایط فعلی اقتصادی کشور، این بیلبوردها برای تولیدکنندگان محصولات بیش از دیگران مورد نیاز است تا به صورت رایگان بتوانند محصولات و خدمات خود را ارائه کنند، لذا چنین هدیه‌ای سطح توقع در جامعه را افزایش می‌دهد.هدیه‌های این‌چنینی از سوی شهرداری به عنوان یک نهاد عمومی به یک قشر خاص می‌تواند روی افکار عمومی اثر منفی بگذارد.شهرداری باید به این مسائل توجه کرده و از حواشی دوری کند که گلایه‌مندی را در سطح جامعه برنیانگیزد».نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه اقدام سرپرست سازمان ورزش شهرداری تهران غیرمنطقی و بدون تأمل و هماهنگی بوده است، خاطرنشان کرد: جامعه روی این مسائل حساس است و شهرداری به عنوان یک سازمان بزرگ در پایتخت باید نظارت بر سازمان‌های تابعه خود را بیش از پیش تقویت کند.
منتظر تکذیبیم
برای افکار عمومی اما گویا تکذیب سرپرست سازمان ورزش شهرداری تهران چندان قانع کننده نیست و شاید نیاز می بینند که خود افشاری آنرا تکذیب و ابهام زدایی کند. بویژه اینکه امروز اغلب فیلمها در فضای اکران ناعادلانه و با کمترین بودجه تبلیغاتی روی پرده می روند و این اقدامات حاتم بخشانه تبعات خوبی در سینمای ایران ندارد.

http://www.banounews.ir/fa/News/55252/ترکتازی-اسب-خوش-رکاب-بازیگر-زن-روی-بیلبوردهای-رایگان؟!
بستن   چاپ