آریا بانو
تشکیل شورای نظارت در اجرای قانون حمایت از معلولان در مجلس
سه شنبه 26 تير 1397 - 11:26:42
آریا بانو - رئیس فراکسیون حمایت از حقوق معلولان در مجلس از تشکیل شورای نظارت بر اجرای قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت در مجلس خبر داد و گفت: این شورا در روند اجرای این قانون نظارت و با دستگاه‌های متخلف برخورد خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم ، زهرا ساعی در جشن ملی و مراسم تجلیل از دست‌اندرکاران تدوین و تصویب قانون حمایت از افراد دارای معلولیت که صبح امروز در سالن اجلاس برگزار شد، اظهار کرد: فراکسیون حمایت از حقوق معلولان سال گذشته در مجلس و با حضور سازمان‌های غیردولتی فعال در حوزه معلولان لایحه حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت را تصویب کرد.
وی افزود: البته در دوره‌های قبل در مجلس چنین فراکسیونی فعال بود و در حوزه معلولان اقدامات مهمی انجام داده بود.
رئیس فراکسیون حمایت از حقوق معلولان در مجلس تصریح کرد: با توجه به اهمیت لایحه حمایت از افراد دارای معلولیت کمیسیون مشترکی نیز شامل برخی از نمایندگان کمیسیون بهداشت و اجتماعی شکل گرفت و این کمیسیون نیز جلسات متعددی را برای بررسی مفاد لایحه برگزار کرد.
ساعی افزود: قانون اشاره شده دارای 34 ماده است که از مواد آن می‌توان به مواردی چون اشتغال، مسکن، درمان و ازدواج معلولان و ... اشاره کرد.
وی تصریح کرد: بر همین اساس تمامی وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی تکلیف دارند طبق قانون حمایت از حقوق معلولان عمل کنند و در صورتی که در اجرای وظایف خود در حذف این قانون سرباز بزنند و تخلف بوده و شورای ناظر در مجلس شورای اسلامی طبق قانون با آنها برخورد خواهد کرد.
رئیس فراکسیون حمایت از حقوق معلولان در مجلس افزود: متاسفانه هم اکنون فضای شهری برای تردد معلولان مناسب نیست و بسیاری از بوستان‌ها و معابر شهری مناسب‌سازی شده نیستند.
وی اظهار امیدواری کرد با اجرای این قانون بخش قابل توجهی از مشکلات معلولان در حوزه‌هایی همچون اشتغال، مسکن، مناسب‌سازی معابر، درمان و ... برطرف شود.
انتهای پیام/

http://www.banounews.ir/fa/News/55939/تشکیل-شورای-نظارت-در-اجرای-قانون-حمایت-از-معلولان-در-مجلس
بستن   چاپ