آریا بانو
طرز تهیه کیک مرغ با کمترین مواد لازم
چهارشنبه 27 تير 1397 - 09:17:21
آریا بانو - کیک مرغ یکی از غذاهای خوشمزه‌ است که می‌توان از آن در تولد، عصرانه‌های دوستانه و حتی در مهمانی‌های معمولی در کنار غذای اصلی استفاده کرد. این کیک خوشمزه دستورالعمل‌های متفاوتی دارد که ما در روزچین یک دستورالعمل تست‌شده برای طرز تهیه کیک مرغ را در اختیار شما قرار می‌دهیم که با کمترین مواد لازم قابلِ‌تهیه است.
کیک مرغ با کمترین مواد لازم
مواد لازمی که در ادامه گفته شده است برای چهار نفر مناسب است، بنابراین اگر برای تعداد افراد بیشتری قرار است کیک مرغ تهیه کنید، فراموش نکنید که مقدار مواد را هم بیشتر دهید.
مواد لازم برای چهار نفر
سینۀ مرغ: دو عدد
پیازچه خردشده: یک پیمانه
گردو : 250 گرم
نان تست : به میزان لازم
ماست: یک‌سوم سس مایونز مصرفی
سس مایونز: به میزان دلخواه
جعفری خردشده: نصف پیمانه
پیاز (برای آماده‌سازی مرغ): یک عدد
نمک: به میزان دلخواه
فلفل : به میزان دلخواه
طرز تهیه کیک مرغ
ابتدا سینۀ مرغ را با پیاز، نمک، فلفل و در صورت تمایل کمی آب‌لیمو در قابلمه بریزید تا بپزد؛ به خاطر داشته باشید که مرغ باید کاملاً پخته شود. پس از پخته‌شدن سینۀ مرغ اجازه دهید تا خنک شود، سپس آن‌ را ریش‌ریش کنید.
گردوها را به‌صورت ریز خرد کنید. حالا پیازچه‌ها را شسته و هم خود پیازچه و هم ساقۀ آن را به‌صورت حلقه‌حلقه خرد کنید. جعفری‌ها را هم خرد کنید.
سس مایونز و ماست را به مقداری که لازم دارید با هم مخلوط کنید. بهتر است که این سس را در چند مرحله و به اندازه کم درست کنید، زیرا میزان مصرف سس بستگی به این دارد که مواد شما چقدر سس جذب می‌کنند. البته اگر می‌خواهید کیک مرغتان خیلی چرب نشود، میزان مصرف ماست را بیشتر از سس مایونز درنظر بگیرید.
از دست ندهید: غذای سالم؛ طرز تهیه پیراشکی قارچ در فر (ویژه گردش‌های بهاری)
حالا همۀ مواد آماده و خردشده را باهم در غذاساز بریزید و سس را کم‌کم اضافه کنید تا مخلوطی یکدست ایجاد شود.
لبه‌های قهوه‌ای نان تُست را با یک چاقوی تیز ببُرید و نان‌های تست آماده‌شده را منظم کف ظرف بچینید. حالا از موادی که قبلاً آماده کرده‌اید یک لایۀ دو سانتی‌متری روی نان‌ها بمالید. وقتی تمام سطح نان‌های تست را با موادتان پوشاندید یک لایۀ دیگر نان تست روی آن‌ها و به‌همان‌ترتیب قرار دهید و باز هم روی آن را با مواد بپوشانید و دوباره روی مواد را با نان پوشش دهید. بهتر است که کیک دو طبقه باشد، چون اگر ارتفاع آن بیش از این شود ممکن است لایه‌های کیک از هم جدا شوند. روی لایۀ آخر و دیواره اطراف را با سس مایونز بپوشانید.
تزئین کیک مرغ
برای رنگی‌کردن لایه روی کیک می‌توانید از رنگ‌های خوراکی، آب لبو، سس گوجه‌فرنگی و… استفاده کنید.
می‌توانید دیواره‌های اطراف کیک را با پیازچه‌های خردشده، گردو، جعفری یا هویج تزئین کنید. دقت کنید که برای تزئین از موادی استفاده کنید که عطر و طعم کیک را تغییر ندهند.
امیدواریم طرز تهیه کیک مرغ امروز برای شما مفید باشد. امیدواریم از این کیک خوشمزه لذت ببرید. منتظر نظرات شما همراهان هستیم.

http://www.banounews.ir/fa/News/56510/طرز-تهیه-کیک-مرغ-با-کمترین-مواد-لازم
بستن   چاپ