آریا بانو
انواع مدل مانتوی کیمونو لباسی مناسب برای تابستان
پنجشنبه 28 تير 1397 - 15:21:49
آریا بانو - انواع مدل مانتوی کیمونو انتخابی‌ست که می‌توانید برای روزهای گرم تابستان به‌سراغ آن بروید. کیمونو لباس سنتی زنان ژاپنی‌ست و پوششی راحت و گشاد دارد و به‌همین‌دلیل بدنتان را خنک نگه می‌دارد. معمولاً برای دوخت این مدل مانتو از پارچه‌های ساتن ابریشم استفاده می‌کنند، البته از پارچه حریری که زیرش آستر دوخته باشید هم می‌توانید استفاده کنید؛ هم پارچه ابریشم و هم حریر برای فصل تابستان انتخاب‌های شایسته‌ای هستند، چون پارچه‌های سبکی هستند که کمتر چروک می‌شوند و باتوجه‌به اینکه لباس در روزهای گرم بیشتر شسته می‌شود، کمتر نیاز به اتوکشی دارند.
مدل مانتوی کیمونو برگرفته از کشور ژاپن
مدل مانتوی کیمونو به‌دلیل برش و دوخت منحصربه‌فردی که دارد تن‌خور بسیار زیبایی دارد و معمولاً برای افراد مختلف با فیزیک و اندام متفاوت مناسب است. این مانتو هم برای مدل اسپرت و استفاده روزمره مناسب است و هم برای مدل مانتوی مجلسی .
کیمونو در ژاپن لباسی سرتاسری با آستین‌های گشاد است که قد آن غالباً تا ساق پاست. مردمان ژاپن، چه زن و چه مرد حتی امروزه برای استایل روزمره خود کیمونو می‌پوشند، اما کاربرد اصلی این مدل لباس برای مجالس عروسی و مراسم چای‌ ژاپنی ‌هاست. شکل اصلی این لباس با گذشت زمانی طولانی همچنان اصالت خود را حفظ کرده و مانند گذشته است.
مدل مانتوی کیمونو
کیمونو به زبان ژاپنی به‌معنی «چیزِ پوشیدنی» است؛ «کی» یعنی پوشیدن و «مونو» یعنی چیز. البته کیمونو به سده پنج میلادی در چین بازمی‌گردد و قدمتی طولانی دارد. کیمونو را با کمربندی می‌بندند که به آن «اُبی» می‌گویند. ژاپنی‌ها این لباس را با کفش‌های چوبی مخصوص می‌پوشند. کیمونو جوراب مخصوص به خود را دارد که نامش «تابی» است. زیر کیمونو هم «ناگاجویان» می‌پوشند.
مدل مانتوی کیمونو
مدل مانتوی کیمونو
مدل مانتوی کیمونو
مدل مانتوی کیمونو

http://www.banounews.ir/fa/News/57419/انواع-مدل-مانتوی-کیمونو-لباسی-مناسب-برای-تابستان
بستن   چاپ