آریا بانو
کتلت عدس
شنبه 30 تير 1397 - 06:31:31
آریا بانو - طرز تهیه: عدس را از چند ساعت قبل در آب خیس دهید ، عدس خیس خورده را بهمراه سیب زمینی خرد شده داخل قابلمه بریزید و 2 – 3 لیوان آب اضافه کنید ، در قابلمه را ببندید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا بپزد ، پس از اینکه آب غذا کشیده شد با میکسر بزنید یا با کوشتکوب بکوبید تا سیب زمینی و عدس خوب له شوند.
پیاز را رنده کنید و با دست کمی فشار دهید تا آب اضافی پیاز گرفته شود سپس عدس و سیب زمینی میکس شده ، تخم مرغ ، پودر سیر ، نمک و فلفل را به پیاز اضافه کنید و خوب مخلوط نمایید تا مایه کتلت یکدست شود سپس آرد سوخاری را اضافه کنید ( تا اندازه ای آرد اضافه کنید که بتوانید با دست به کتلت شکل دهید ).
پس از اینکه مایه کتلت اماده شد داخل ماهیتابه مقداری روغن بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا داغ شود ، دست تان را مرطوب کنید یا به سفیده تخم مرغ آغشته کنید و مقداری از مایه کتلت بردارید و به شکل گرد حالت دهید و داخل روغن داغ بیندازید تا سرخ شود سپس برگردانید تا طرف دیگر ان نیز سرخ و برشته شود ( تمام کتلت ها را به همین صورت اماده کنید ) ، کتلت ها را بهمراه سالاد و سس دلخواه سرو کنید.
نکته: میتوانید به جای آرد سوخاری از آرد نخودچی استفاده کنید ، مایه کتلت را زیاده از حد سفت نکنید بلکه تا اندازه ای ارد اضافه کنید که بتوانید با دست مرطوب به ان شکل دهید.

http://www.banounews.ir/fa/News/59084/کتلت-عدس
بستن   چاپ