آریا بانو
اعتراض تیم‌های لیگ برتری به بلاتکلیفی
پنجشنبه 6 خرداد 1400 - 10:13:22
آریا بانو - ایران ورزشی / مسابقات لیگ برتر به خاطر حضور تیم ملی در مرحله انتخابی جام جهانی 2022 قطر تعطیل شده است. تیم ملی قرار است از 13 تا 25 خرداد در بحرین (مسابقات به صورت متمرکز برگزار می‌شود) مقابل حریفان قرار بگیرد و برای رسیدن به جام جهانی تلاش کند. با وجود اینکه چند ماه از اعلام برنامه جدید مسابقات انتخابی تیم ملی گذشته است اما هنوز برنامه جدید لیگ برتر اعلام نشده است تا تیم‌ها بلاتکلیف بمانند. نکته جالب این است که حتی برنامه بازی‌های معوقه لیگ هم مشخص نیست. یعنی نفت مسجدسلیمان نمی‌داند باید برای بازی معوقه مقابل فولاد خوزستان آماده شود یا برای بازی هفته بیست و چهارم مقابل پیکان. این تیم در تهران اردو زده و این روزها سردرگم هستند و نمی‌دانند بازی‌های کدام حریف را آنالیز کنند.
یا حتی تکلیف بازی استقلال و پدیده مشهد مشخص نیست. این بازی قرار بود سه‌شنبه 4 خرداد برگزار شود اما باز هم به تعویق افتاد و تاریخ جدیدی برای آن اعلام نشده است. تیم‌ها بعد از چند روز تعطیلی، تمرینات‌شان را دوباره از سر گرفتند اما با وجود اعتراض‌هایی که به اعلام نشدن برنامه مسابقات وجود دارد، سازمان لیگ تا الان هیچ واکنشی نشان نداده و حتی تاریخ احتمالی مسابقات را اعلام نکرده است. این در حالی است که خیلی تیم‌ها به دلیل نداشتن بازیکن ملی‌پوش می‌توانند بازی‌های خود را برگزار کنند و کار را پیش ببرند.
پیش از این، قانون نانوشته‌ای وجود داشت که طبق آن، هر تیمی اگر کمتر از 3 بازیکن در تیم ملی داشت، می‌توانست بازی‌هایش را ادامه دهد و مقابل حریفانش در لیگ برتر قرار بگیرد. الان به جز، سپاهان و پرسپولیس که مدعیان اصلی قهرمانی لیگ برتر هم به حساب می‌آیند، بقیه تیم‌ها یا ملی‌پوش ندارند و یا اینکه تنها یک بازیکن در لیست تیم ملی دارند. نکته جالب این است که تراکتور با وجود اینکه محمدرضا اخباری را در اختیار تیم ملی قرار داده، قرار است شنبه 8 خرداد بازی معوقه‌اش مقابل ماشین‌سازی تبریز را برگزار کند اما هنوز خبری از برگزاری بازی استقلال و پدیده نیست. این در حالی است که استقلال تنها یک بازیکن در لیست تیم ملی دارد و پدیده هم بدون ملی‌پوش است. شاید همین شرایط هم باعث شد تراکتور به حضور محمدرضا اخباری در تیم ملی اعتراض کند.
البته هنوز اعتراض کتبی نسبت به این مسأله به سازمان لیگ ارسال نشده است اما تراکتوری‌ها معتقدند اگر نبود یک ملی‌پوش تأثیرگذار نیست، چرا بازی استقلال و پدیده برگزار نمی‌شود که این اعتراض هم کاملاً منطقی به نظر می‌رسد. از این مسأله که بگذریم و حتی اگر لغو شدن بازی‌های تراکتور و استقلال را به خاطر داشتن تنها یک بازیکن ملی‌پوش هم منطقی بدانیم، 12 تیم لیگ برتری هیچ بازیکنی در تیم ملی ندارند که با این شرایط، می‌توانستند بازی‌هایشان را برگزار کنند.
حتی اگر در نظر بگیریم با توجه به اینکه مسابقات لیگ برتر رو به اتمام است و حساسیت‌ها بالا رفته، باز هم رقابت اصلی برای رسیدن به قهرمانی بین تیم‌های سپاهان و پرسپولیس است که هر دو تیم بیش از 3 بازیکن در تیم ملی دارند و بعد از رقابت‌های انتخابی جام جهانی 2022 می‌توانند رقابت خود را برای رسیدن به جام قهرمانی لیگ برتر ادامه دهند. ضمن اینکه 7 هفته به پایان لیگ برتر باقی مانده و در واقع هنوز به زمانی نرسیده‌ایم که بازی همه تیم‌ها به صورت همزمان برگزار شود. معمولاً این روند در 3 بازی آخر لیگ انجام می‌شود که تا رسیدن به آنجا زمان زیادی باقی مانده است. پس همانطور که مسابقات لیگ یک بدون وقفه قرار است ادامه پیدا کند، بدون شک بیشتر مسابقات لیگ برتر هم می‌توانست دنبال شود اما چرا سازمان لیگ برای این تیم‌ها برنامه‌ای در نظر نگرفته است کمی عجیب است. سازمان لیگ حتی برنامه جدید را اعلام نکرده که این مسأله اعتراض‌هایی را هم به دنبال داشته است. چراکه خیلی از مربیان به فرسایشی شدن مسابقات فصل بیستم معترض هستند و معتقدند لیگ، خیلی بیشتر از پیش‌بینی‌ها طولانی شده است و باید فکری به حال این شرایط و بازیکنان کرد.
در این مورد حتی بازیکنان هم معترض هستند و می‌گویند چرا باید قراردادهای 9 ماهه‌شان تا این حد طولانی شود اما باز هم سازمان لیگ در برابر این اعتراض‌ها سکوت کرده. این در حالی است که در بیشتر کشورها، مسابقات به صورت منظم برگزار می‌شود و یا حداقل برنامه آنها تا پایان فصل مشخص است.

http://www.banounews.ir/fa/News/595439/اعتراض-تیم‌های-لیگ-برتری-به-بلاتکلیفی
بستن   چاپ