آریا بانو
طرز تهیه پاکوره پیتزایی
جمعه 7 خرداد 1400 - 05:22:36
آریا بانو - پاکوره پیتزایی یک نوع پیش غذا است که به صورت یک خمیر تهیه می شود. مواد پیتزا درون خمیر میکس می شود. در دستور زیر، از ژامبون و فلفل دلمه ای استفاده شده است. می توان به جای آن از ذرت و مرغ پخته شده و قارچ استفاده کرد. این غذا را می توان به صورت فینگر فود در جشن ها سرو نمود. در مجالس می توان به عنوان پیش غذا و در خانه به عنوان وعده شام تهیه نمود. مواد پاکوره پیتزایی مانند پاکوره های دیگر نیست اما از آن جا که مانند پاکوره در روغن سرخ می شود به این نام، معروف شده است. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پاکوره پیتزایی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید. مواد لازم پاکوره پیتزایی تخم مرغ 2 عدد آرد تقریبا یک و نیم لیوان خمیر مایه 1 قاشق غذا خوری شکر 1 قاشق چای خوری آب 1 لیوان سر خالی ژامبون 100 گرم فلفل دلمه ای خرد شده نصف لیوان نمک و فلفل به مقدار لازم پاپریکا و آویشن به مقدار لازم طرز تهیه پاکوره پیتزایی مرحله اول برای تهیه پاکوره خوشمزه با طعم پیتزایی در ابتدای کار، یک کاسه کوچک بر می داریم و خمیر مایه و شکر را درون آن مخلوط می کنیم. سپس آب ولرم را به آن اضافه کرده و کمی مخلوط می کنیم. سپس حدود 10 دقیقه زمان می دهیم تا خمیر مایه به عمل آید. مرحله دوم یک کاسه دیگر بر می داریم. تخم مرغ ها را درون آن می شکنیم و سپس با همزن دستی با هم مخلوط می کنیم تا از لختگی خارج شود. سپس مایه خمیر به عمل آمده را به آن اضافه می کنیم. ئر این مرحله کم کم آرد را اضافه می کنیم. مرحله سوم روی خمیر را می پوشانیم و حدود 20 دقیقه استراحت می دهیم. بعد از زمان استراحت، ژامبون و فلفل دلمه ای را که ریز خرد کرده ایم به آن اضافه می کنیم. سپس نمک و ادویه ها را هم اضافه می کنیم و خوب مخلوط می کنیم. مرحله چهارم در این مرحله ذرت و قارچ خرد شده و مرغ ریش ریش شده را هم در صورت تمایل می توان اضافه کرد. اگر مایه بدست آمده شل بود مجددا کمی آرد به آن اضافه می کنیم. اگر سفت بود آب به آن اضافه می کنیم. غلظت خمیر باید به صورت فرنی سفت در آید. مرحله پنجم درون یک تابه را روغن می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم تا روغن داغ شود. سپس قاشق را درون روغن می زنیم و از مواد یک قاشق بر می داریم و داخل روغن قرار می دهیم تا سرخ و طلایی شود. سپس با سس دلخواه سرو می کنیم.

پاکوره پیتزایی یک نوع پیش غذا است که به صورت یک خمیر تهیه می شود. مواد پیتزا درون خمیر میکس می شود. در دستور زیر، از ژامبون و فلفل دلمه ای استفاده شده است. می توان به جای آن از ذرت و مرغ پخته شده و قارچ استفاده کرد. این غذا را می توان به صورت فینگر فود در جشن ها سرو نمود. در مجالس می توان به عنوان پیش غذا و در خانه به عنوان وعده شام تهیه نمود. مواد پاکوره پیتزایی مانند پاکوره های دیگر نیست اما از آن جا که مانند پاکوره در روغن سرخ می شود به این نام، معروف شده است. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پاکوره پیتزایی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.
مواد لازم پاکوره پیتزایی
تخم مرغ2 عدد
آردتقریبا یک و نیم لیوان
خمیر مایه1 قاشق غذا خوری
شکر1 قاشق چای خوری
آب1 لیوان سر خالی
ژامبون100 گرم
فلفل دلمه ای خرد شدهنصف لیوان
نمک و فلفلبه مقدار لازم
پاپریکا و آویشنبه مقدار لازم
طرز تهیه پاکوره پیتزایی
مرحله اول
برای تهیه پاکوره خوشمزه با طعم پیتزایی در ابتدای کار، یک کاسه کوچک بر می داریم و خمیر مایه و شکر را درون آن مخلوط می کنیم. سپس آب ولرم را به آن اضافه کرده و کمی مخلوط می کنیم. سپس حدود 10 دقیقه زمان می دهیم تا خمیر مایه به عمل آید.
مرحله دوم
یک کاسه دیگر بر می داریم. تخم مرغ ها را درون آن می شکنیم و سپس با همزن دستی با هم مخلوط می کنیم تا از لختگی خارج شود. سپس مایه خمیر به عمل آمده را به آن اضافه می کنیم. ئر این مرحله کم کم آرد را اضافه می کنیم.
مرحله سوم
روی خمیر را می پوشانیم و حدود 20 دقیقه استراحت می دهیم. بعد از زمان استراحت، ژامبون و فلفل دلمه ای را که ریز خرد کرده ایم به آن اضافه می کنیم. سپس نمک و ادویه ها را هم اضافه می کنیم و خوب مخلوط می کنیم.
مرحله چهارم
در این مرحله ذرت و قارچ خرد شده و مرغ ریش ریش شده را هم در صورت تمایل می توان اضافه کرد. اگر مایه بدست آمده شل بود مجددا کمی آرد به آن اضافه می کنیم. اگر سفت بود آب به آن اضافه می کنیم. غلظت خمیر باید به صورت فرنی سفت در آید.
مرحله پنجم
درون یک تابه را روغن می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم تا روغن داغ شود. سپس قاشق را درون روغن می زنیم و از مواد یک قاشق بر می داریم و داخل روغن قرار می دهیم تا سرخ و طلایی شود. سپس با سس دلخواه سرو می کنیم.

http://www.banounews.ir/fa/News/595876/طرز-تهیه-پاکوره-پیتزایی
بستن   چاپ