آریا بانو
برجام فرصت مناسبي براي توسعه همکاري ميان بلژيک و ايران فراهم آورده است
دوشنبه 19 تير 1396 - 7:25:15 AM
ايرنا
بانو نيوز- «فرانسوا دُله» سفير بلژيک در تهران در ديدار پروانه سلحشوري رئيس گروه دوستي پارلماني ايران و بلژيک اين مطلب را بيان کرد و جمهوري اسلامي ايران را کشوري بزرگ و مهم در منطقه دانست.
سفير بلژيک در تهران در اين ديدار افزود: تنوع قوميتي و حضور مذاهب مختلف در ايران و ابراز آزادانه عقايد، ايران را از ديگر کشورهاي منطقه متمايز ساخته است.
سفير بلژيک در تهران تبادل هيأت هاي پارلماني ميان مجالس دو کشور را زمينه ساز گسترش تعاملات دوستانه و شناخت هر چه بيشتر ميان دو ملت دانست.
وي با ابراز خرسندي از توافقنامه برجام ميان جمهوري اسلامي ايران و 1+5 خاطرنشان کرد: توافقنامه برجام فرصتي مناسبي براي توسعه مبادلات و همکاري هاي مشترک ميان دو کشور بلژيک و ايران را فراهم آورده است.

** برقراري پرواز مستقيم ميان ايران- بروکسل و تسهيل دريافت ويزا به شناخت هرچه بيشتر منجر مي شود
پروانه سلحشوري رئيس گروه دوستي پارلماني جمهوري اسلامي ايران و بلژيک در اين ديدار با اشاره به سابقه تاريخي مراودات ميان دو کشور گفت: پيشينه ارتباطات مثبت و خوب ميان جمهوري اسلامي ايران و بلژيک پشتوانه خوبي براي توسعه و گسترش سياسي، اقتصادي و فرهنگي فيمابين است.
نماينده مردم تهران، ري، شميرانات، اسلامشهر و پرديس در مجلس شوراي اسلامي بر همين اساس تاکيد کرد: تشکيل گروه هاي دوستي پارلماني در مجالس دو کشور نشان دهنده عزم نمايندگان براي تقويت و تحکيم مناسبات دوستانه فيمابين است.
وي با تأکيد بر ضرورت توسعه مراودات فرهنگي ميان دو ملت اظهار کرد: برقراري پرواز مستقيم ميان تهران و بروکسل، تسهيل دريافت ويزا و برگزاري برنامه هاي مشترک فرهنگي به شناخت هرچه بيشتر دو ملت و آشنايي تجار و بازرگانان از ظرفيت هاي بازرگاني يکديگر منجر مي شود.
سلحشوري با قدرداني از پيام همدردي پارلمان بلژيک به مناسبت حادثه تروريستي اخير در تهران، گسترش گروه هاي تروريستي را خطري براي همه کشورهاي جهان دانست و تصريح کرد: مبارزه با گروه هاي تروريستي نيازمند به يک عزم جهاني و همکاري دسته جمعي همه کشورهايي است که بدون ادعا در حال مبارزه با تروريسم هستند.
وي در ادامه با انتقاد از رسانه هاي غربي در پوشش مغرضانه اخبار کشورمان گفت: رسانه هاي غربي با ارائه تصوير غيرواقعي و مناقشه برانگيز از وضعيت زنان و حقوق بشر در ايران راه هرگونه همکاري ها در اين موضوعات را مسدود مي کنند.
خبرگزاري خانه ملت، رئيس گروه دوستي پارلماني جمهوري اسلامي ايران و بلژيک بر توسعه همکاري هاي اقتصادي دو کشور در بخش هاي انرژي، حمل و نقل و سرمايه گذاري هاي مشترک و زيرساخت هاي صنعت توريسم در ايران تأکيد کرد.

http://www.banounews.ir/fa/News/6004/برجام-فرصت-مناسبي-براي-توسعه-همکاري-ميان-بلژيک-و-ايران-فراهم-آورده-است
بستن   چاپ