آریا بانو
آسان‌ترین طرز تهیۀ چیزکیک یخچالی با روکش شکلاتی
سه شنبه 2 مرداد 1397 - 09:04:38
آریا بانو - سلام. به آشپزخانۀ روزچین خوش آمدید. چیزکیک یکی از کیک‌های بسیار لذیذ و وسوسه‌انگیز است که به‌سختی می‌شود در برابرش خویشتن‌داری کرد. اگر دوست دارید این کیک مهیج و خوشمزه را بدون فر در منزل تهیه کنید با سرآشپز روزچین همراه باشید و طرز تهیۀ چیزکیک یخچالی با روکش شکلاتی را امتحان کنید.
مواد لازم برای تهیه چیزکیک یخچالی با روکش شکلاتی
مواد پایۀ چیزکیک
بیسکوئیت: 270 گرم کره ذوب‌شده: 100 گرم مواد روی چیزکیک:
پنیر خامه‌ای: دو و یک‌سوم پیمانه (525 گرم) پودر شکر: یک و یک‌دوم پیمانه (187 گرم) کرۀ بادام زمینی: یک پیمانه (250 گرم) عصارۀ وانیل: یک قاشق چایخوری خامۀ سنگین (heavy cream): یک‌دوم پیمانه (120 میلی‌لیتر) مواد لازم برای روکش شکلاتی
شکلات تلخ: 125 گرم *خامۀ سنگین (heavy cream): دو‌سوم پیمانه (160 میلی‌لیتر) *روش تهیۀ خامۀ سنگین
با‌توجه‌به اینکه در ایران خامه تنوع ندارد و به‌سختی می‌توانید خامۀ سنگین (heavy cream) تهیه کنید آن را در منزل آماده کنید. (heavy cream) خامه‌ای‌ست که 36 درصد چربی دارد.
دانلود کتاب الکترونیکی برای کاهش چربی خون چه بخوریم
15 منبع غذایی فوق‌العاده برای کاهش سطح کلسترول خون
راز سلامتی و کم کردن از چربی خون در این موادغذایی خارق‌العاده نهفته است. برای داشتن بدنی سالم و تندرست این کتابچه الکترونیکی را دانلود کنید. کافی است نشانی ایمیل خود را در کادر زیر وارد کنید تا بلافاصله این کتاب ارزشمند را مجانی برای شما بفرستیم
دانلود مجانی
انواع خامه با‌توجه‌به درصد چربی شیر آن مشخص می‌شود. برای تهیۀ خامۀ سنگین سه‌چهارم پیمانه شیر و یک‌چهارم پیمانه کره نیاز دارید. کره را روی حرارت غیر‌مستقیم ذوب کنید و با شیری که در دمای اتاق قرار گرفته و سرد نیست مخلوط کنید و 2 تا 3 دقیقه با همزن دستی بزنید. خامۀ سنگین شما آماده است.
طرز تهیۀ چیزکیک یخچالی با روکش شکلاتی
کیک یخچالی alignnone wp-image-41181 size-full" title="طرز تهیۀ چیز کیک یخچالی" src="/Uploads/News/20180724090438017.jpg" alt="طرز تهیۀ چیز کیک یخچالی" width="315" height="215" srcset="/Uploads/News/20180724090438017.jpg 696w, https://www.roozcheen.com/wp-content/uploads/2018/07/چیز-کیک-یخچالی-1-1-300x172.jpg 300w" sizes="(max-width: 696px) 100vw, 696px" />ابتدا بیسکوئیت‌ها را در مخلوط‌کن بریزید و کاملاً خرد کنید تا پودر شوند. کره ذوب‌شده را اضافه نموده و دوباره مخلوط کنید تا کره کاملاً با بیسکوئیت ترکیب شود.
یک قالب گرد کمربندی به قطر 23 سانتی‌متر (9اینچ) انتخاب کنید و مخلوط بیسکوئیت و کره را در آن بریزید و با پشت قاشق سطح آن را فشار دهید تا صاف و یکدست شود. قالب را در یخچال بگذارید تا لایۀ روی آن را آماده کنید.
از دست ندهید: طرز تهیه کیک ساده اسفنجی
پودر شکر را به پنیر خامه‌ای اضافه کنید و با همزن برقی بزنید تا کاملاً خامه‌ای‌شکل و یکدست شود. حالا کره بادام‌زمینی و عصارۀ وانیل را اضافه کنید و باز با همزن برقی بزنید تا نرم و یکدست شود. در این مرحله خامه سنگین را اضافه کنید و 2 تا 3 دقیقه هم‌بزنید تا مواد شما خامه‌ای‌شکل و یکدست شود.
قالب را از یخچال بیرون بیاورید و این مخلوط را روی پایه بیسکوئیتی بریزید و سطحش را صاف کنید. حالا قالب را به‌مدت 6 تا 8 ساعت یا در طول شب در یخچال بگذارید.
برای تهیه روکش شکلاتی، شکلات تلخ را با چاقو ریز خرد کنید. مقداری خامۀ سنگین را روی حرارت بگذارید تا به جوش بیاید و بعد آن را از روی شعله بردارید و شکلات تلخ خرد‌شده را به آن اضافه کنید و 1 تا 2 دقیقه صبر کنید تا شکلات نرم شود. با قاشق مواد را هم‌بزنید تا شکلات کاملاً در خامه حل شود و خامه‌ای شکلاتی و روان ایجاد شود. اجازه دهید خامۀ شکلاتی شما کمی خنک شود.
قالب را بیرون بیاورید و خامۀ شکلاتی را روی چیزکیک بریزید تا روی آن را بپوشاند. دوباره قالب را برای حداقل یک ساعت در یخچال قرار دهید تا چیزکیک شما جا بیفتد.
قالب را بیرون بیاورید، کمربند قالب را باز کنید تا دیواره‌های قالب از آن جدا شود. دیوارۀ قالب را بردارید. می‌توانید روی چیزکیک را با بادام‌زمینی خرد‌شده تزئین کنید. چیزکیک را برش بزنید و همراه یک نوشیدنی گرم نوش جان کنید.


با دیدن ویدئوی طرز تهیۀ چیزکیک یخچالی با روکش شکلاتی با همۀ ریزه‌کاری‌های آن آشنا خواهید شد.

http://www.banounews.ir/fa/News/61006/آسان‌ترین-طرز-تهیۀ-چیزکیک-یخچالی-با-روکش-شکلاتی
بستن   چاپ