آریا بانو
چیدمان جهیزیه عروس
پنجشنبه 4 مرداد 1397 - 11:00:05
آریا بانو - جشن عروسی و تدارک الزامات آن، از آن‌دسته کارهای حساس و هزینه‌بر است که معمولاً عدۀ بسیاری از خانواده‌های ایرانی دیر یا زود درگیرش می‌شوند؛ چه جشنی لوکس و پرهزینه باشد و چه ساده و کوچک و صمیمانه. در این نوشتار به راهکارهایی ساده برای چیدمان جهیزیه عروس اشاره می‌کنیم.
دانلود کتاب الکترونیکی برای کاهش چربی خون چه بخوریم
15 منبع غذایی فوق‌العاده برای کاهش سطح کلسترول خون
راز سلامتی و کم کردن از چربی خون در این موادغذایی خارق‌العاده نهفته است. برای داشتن بدنی سالم و تندرست این کتابچه الکترونیکی را دانلود کنید. کافی است نشانی ایمیل خود را در کادر زیر وارد کنید تا بلافاصله این کتاب ارزشمند را مجانی برای شما بفرستیم
دانلود مجانی
سنت تهیه جهیزیه عروس
در ایران، مراسم عروسی یکی از سنت‌هایی‌ست که از دیرباز موردِتوجه و مهم بوده است. اگرچه این جشن در استان‌ها و میان اقوام مختلف ایرانی آداب‌و‌رسوم خاص خودش را دارد، اما برخی از وجوه سنت عروسی در بسیاری از شهرها و مناطق مشترک است. یکی از این رسم‌ها، تهیه جهیزیه توسط خانوادۀ عروس است؛ البته در برخی مناطق، بیشترِ هزینه جهیزیه توسط خانوادۀ داماد به خانوادۀ عروس پرداخت می‌شود و این هزینه در قباله بعله‌برون قید می‌شود.
چیدمان جهیزیه عروس

چیدمان جهیزیه عروس یکی از جذاب‌ترین کارهایی‌ست که اکثر خانم‌ها به آن علاقه‌مندند و از مشارکت در آن لذت می‌برند. اگرچه چیدمان جهیزیه عروس بر اساس سلایق متفاوت بسیار متنوع است، اما دانستن برخی نکات، در چیدمان بهتر نقش قابل‌ِتوجهی دارد.
یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید در چیدمان جهیزیه عروس به آن دقت کنید، تناسب و هماهنگی میان رنگ‌هاست. بنابراین سعی کنید تا برای هر بخشی از منزل از طیف رنگی خاصی استفاده کنید.

نخستین مکانی که در منزل نوعروس موردِتوجه قرار می‌گیرد، آشپزخانه است. سعی کنید تا پرده، رومیزی و سرویس‌های آشپزخانه را با‌توجه‌به رنگ کابینت‌ها و دیوارهای آن انتخاب کنید. همچنین با‌توجه‌به اندازه و گنجایش کابینت‌ها، خریدهای مربوط به ظرف و ظروف و وسایل برقی را انجام دهید.

برای تزئین یخچال، میوه و سبزی‌ها را به یک شکل و مشابه یکدیگر بسته‌بندی کنید و با روبان ببندید. همچنین می‌توانید چند مدل غذا و دسر و سالاد هم تهیه کنید.
رنگ و اندازه مبل‌های خانه نوعروس را با‌توجه‌به اندازه سالن پذیرایی و رنگ‌های به‌کارگرفته‌شده در آن انتخاب کنید. به‌یاد داشته باشید که مبل‌ها، نقش جداکننده را برعهده دارند و یکی ازبرجسته‌ترین ویژگی‌های آن‌ها بزرگ‌نشان‌دادن سالن و تفکیک فضای آن است. میز غذاخوری را هم با‌توجه‌به نیاز و اندازه سالن انتخاب کنید و روی آن را با استفاده از سرویس غذاخوری و دستمال سفره تزئین کنید. نکته دیگری که درمورد چیدمان سالن باید به آن توجه کرد، بیش‌ازحد پرنکردن بوفه‌هاست.

انتخاب پرده متناسب با مبل‌ها و رنگ دیوارهای سالن ، نقش قابل‌توجهی در زیباتر‌شدن ظاهر منزل تازه‌عروس‌ دارد. همچنین به یاد داشته باشید که نورپردازی مناسب بااستفاده‌از دیوارکوب‌ها و آباژورها و حتی شمع‌ها، زیبایی سالن پذیرایی را دو‌چندان خواهد کرد.
انتخاب سرویس خواب و روتختی و پرده متناسب با اندازه و رنگ اتاق‌خواب از اهمیت بالایی برخوردار است. همچنین، شلوغی بیش‌از‌حد اتاق‌خواب منجر به کوچک‌تر دیده‌شدن آن می‌شود.

در‌نهایت، برای تزئین حمام و سرویس بهداشتی، می‌توانید ست‌های بهداشتی حوله و سایر وسایل مورد‌نیاز را با‌توجه‌به اندازه و رنگ کاشی و سرامیک‌ها انتخاب کنید. همچنین به یاد داشته باشید که تزئین راهروها یا ستون‌های موجود در منزل زیبایی ظاهری منزل نوعروس را دوبرابر می‌‌کند.

این نکات اگرچه در دیدِ اول ساده به نظر می‌رسند، ولی رعایت‌کردن همین اصول ابتدایی در زیبا‌تر به‌چشم‌آمدن خانه‌ها نقش به‌سزایی دارد.

http://www.banounews.ir/fa/News/63209/چیدمان-جهیزیه-عروس
بستن   چاپ