آریا بانو
به‌کارگيري زنان در رده‌هاي مديريتي به تحقق عدالت جنسيتي در آموزش و پرورش کمک مي‌کند
21 تير 1396 - 05:06:35 ق.ظ
زنان خبر
بانو نيوز - مدير کل امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش گفت: با توجه به جمعيت زياد زنان در آموزش و پرورش و وجود دانش‌آموزان دختر در مدارس، انتصاب زنان در رده‌هاي مختلف مديريتي به عدالت جنسيتي کمک مي‌کند.

مهناز احمدي مدير کل امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش در گردهمايي مشترک اعضاي شوراي معاونان و مديران کل آموزش و پرورش استان‌ها در اردوگاه شهيد باهنر تهران، اظهار داشت: بر اساس راهکارهاي سند تحول بنيادين و ساير اسناد بالادستي، دفتر امور زنان فعاليت‌ها و برنامه‌هاي خود را اجرايي مي‌کند.
وي افزود: جاري کردن عدالت جنسيتي در سياست‌گذاري و برنامه‌ريزي‌هاي کلان آموزش و پرورش با رويکرد توجه ويژه به دانش‌آموزان دختر خصوصاً در مناطق محروم از برنامه‌هاي دفتر امور زنان است.
احمدي، محروميت‌زدايي و بهره‌مندي عادلانه دانش‌آموزان دختر و ارتقاي سلامت آنها به ويژه در مناطق محروم، مرزي و عشايري را از اولويت‌هاي کار دفتر امور زنان دانست و خاطرنشان کرد: ايجاد فرصت‌هاي عادلانه خدمت زنان در عرصه سياست‌گذاري‌ها و توان‌افزايي زنان، حمايت از دانش‌آموزان دختر در معرض آسيب و حمايت از زنان آسيب‌ديده سرپرست خانوار، بخشي از خدمات اين دفتر در سال‌هاي اخير است.
مدير کل امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش بر به کارگيري زنان در ليست‌هاي مديريتي تأکيد کرد و گفت: با توجه به جمعيت زياد زنان در آموزش و پرورش و وجود دانش‌آموزان دختر در مدارس، انتصاب زنان در رده‌هاي مختلف مديريتي به عدالت جنسيتي کمک مي‌کند.
وي عنوان کرد: اجراي طرح دوام زندگي، آموزش حقوق دانش‌آموزي، آموزش و تهيه بسته‌هاي بهداشتي ويژه دختران مناطق محروم، برگزاري اردوهاي توان‌افزايي، بررسي نقش و سيماي زن در کتاب‌هاي درسي و برگزاري نشست‌هاي تخصصي ازجمله طرح‌ها و برنامه‌هاي امور زنان در سال 96 است.



http://www.banounews.ir/fa/News/6449/به‌کارگيري-زنان-در-رده‌هاي-مديريتي-به-تحقق-عدالت-جنسيتي-در-آموزش-و-پرورش-کمک-مي‌کند
بستن   چاپ