آریا بانو
کودکان زير 2 سال نبايد مهدکودک بروند
24 تير 1396 - 03:35:55 ب.ظ
زنان خبر
بانو نيوز - مهدهاي کودکي براي نگهداري از کودکان مناسب هستند، چرا که در انتقال مطالب مربوط به حوزه‌هاي اخلاقي، ديني و غيره به کودکان موثر هستند.

به گزارش بانو نيوز؛ جعفر باي آسيب شناسي اجتماعي با بيان اينکه کودکان زير 2 سال نبايد مهد کودک بروند، اظهار داشت: کودک در سنين يک تا 2 سالگي احتياج بيشتري به آغوش مادر دارد. کودکان از 2 تا 6 سالگي بهتر مي‌توانند محيط پيرامون خود را درک کنند. بنابرين خانواده، محيط اجتماعي و آموزش در نحوه شکل گيري رفتار و تربيت کودک موثر است.

باي با تاکيد بر اينکه مهد کودک نبايد تنها محل نگهداري کودک باشد، خاطر نشان کرد: مهدهاي کودکي براي نگهداري از کودکان مناسب هستند، چرا که در انتقال مطالب مربوط به حوزه هاي اخلاقي، ديني و غيره به کودکان موثر هستند.

باي تصريح کرد: متاسفانه در برخي از مهدهاي کودک تنها مسايل ظاهري از جمله مسايل بهداشتي و جسماني به کودکان آموزش داده مي‌شود، در صورتي که علاوه بر ويژگي هاي ظاهري، آموزش اصول اخلاقي نيز بسيار حائز اهميت است.

اين آسيب شناس اجتماعي تاکيد کرد: آموزش در مهدهاي کودک بايد به صورت هدفمند باشد و مطالبي که در برگيرنده مسائل روحي، اخلاقي و معنوي کودک باشد به آنها آموزش داده شود.

وي در خصوص تغذيه کودکان در مهدهاي کودک تصريح کرد: کودکان در گروه همسالان بهتر مي توانند غذا بخورند و اين کار کمک مي کند تا کودک آداب غذا خوردن را نيز در جمع بياموزد.

باي با تاکيد بر اينکه کودک نبايد از صبح تا شب در مهدکودک باشد، گفت: ساعت حضور کودکان در مهدهاي کودک بايد حداقل 2 تا 4 ساعت باشد، چراکه موجب خستگي و آشفتگي آنها مي‌شود.



http://www.banounews.ir/fa/News/6475/کودکان-زير-2-سال-نبايد-مهدکودک-بروند
بستن   چاپ