آریا بانو
سينما ابزار قدرتمندي براي رفع آسيب هاي اجتماعي است
يکشنبه 25 تير 1396 - 2:54:11 PM
ايرنا
بانو نيوز- پوران درخشنده افزود: 6 سال پيش فيلم «هيس دخترها فرياد نمي زنند »را ساختم و وقتي اکران شد مسوولان به آن توجه نکردند و فقط مردم با تماشاي آن، درد واقعي اين فيلم را درک کردند و به من انرژي دادند که به موضوع معضلات اجتماعي بيشتر بپردازم.
وي اظهار کرد: بعضي ها بر اين باور بودند که اين فيلم سياه نمايي است ولي مردم با نگاه هاي خود و بحث و تبادل نظر در مورد داستان «هيس دخترها فرياد نمي زنند» من را در مسيري قرار دادند که به معضلات اجتماعي اهميت خاصي داده و بيشتر کار کنم.
درخشنده با تاکيد بر اينکه علاج واقعه معضلات دردناکي مانند قتل کودکان مظلوم که اخيرا نيز آتنا دختر هفت ساله اي قرباني شده را بايد قبل از وقوع پيدا کرد، ادامه داد: معضل و مشکلات آسيب هاي اجتماعي با آگاهي و اطلاع رساني در جامعه حل مي شود و در واقع سينما ابزار قدرتمندي براي تحقق اين موضوع است.
کارگردان فيلم سينمايي «زير سقف دودي» تصريح کرد: نقش سينما را در رفع آسيب هاي اجتماعي بايد جدي گرفت و طبيعي است فيلمي که ساخته مي شود، گوش شنوا نيز داشته باشد و به درستي منعکس شود.
درخشنده با بيان اينکه شفافيت نيز در به تصوير کشاندن معضلات اجتماعي بررسي و پيشگيري از آنها مهم است، گفت: ضرورت دارند فيلم هاي متعددي درباره آسيب هاي اجتماعي و پيشگيري از آنها با رعايت مميزي ها و خط قرمزها، بطور شفاف به مردم نشان داده شود تا آنها هوشيارتر و آگاهانه تر در مقابله با اين معضلات رفتار کنند.
وي تاکيد کرد: فيلمسازان نيز بايد بسيار کنجکاو باشند، يعني بتوانند ببينند چه مشکل و معضلي در جامعه حاد و نياز به بررسي و درمان دارد.
به گفته کارگردان فيلم سينمايي «پرنده کوچک خوشبختي» با بيان اينکه سينماگران حساس و فرزند زمانه خود بايد باشند، افزود: نقش يک کارگردان اين است که به اطراف خود نگاه کند و بيانديشد که در شرايط کنوني چه فيلمي مي تواند بسازد که مشکلي از مشکلات مردم را کمرنگ کند.

http://www.banounews.ir/fa/News/6494/سينما-ابزار-قدرتمندي-براي-رفع-آسيب-هاي-اجتماعي-است
بستن   چاپ