آریا بانو
چگونه افکار منفي روي عملکرد ورزشکار تاثير مي‌گذارد؟
26 تير 1396 - 09:14:16 ق.ظ
ورزش بانوان
بانو نیوز - افکار منفی جلوی موفقیت بعضی از ورزشکاران را می‎گیرد. این ورزشکاران به دلیل وجود افکار منفی در تمرینات مسابقات خود آسیب می‌بینند.
به گزارش بانو نیوز به نقل از سایت ورزش بانوان؛ افکار منفی جلوی موفقیت بعضی از ورزشکاران را می‎گیرد. این ورزشکاران به دلیل وجود افکار منفی در تمرینات مسابقات خود آسیب می‌بینند. بیشتر اوقات، افکار منفی و غیر منطقی، قبل از شروع مسابقه افکار ورزشکار را احاطه می‌کنند. در این صورت، وجود اضطراب و عدم اعتماد در طول مسابقه، حتمی است.
منبع و سرچشمه افکار منفی
افکار غیر منطقی اغلب از کمالگرایی به وجود می‌آید “اگر من کامل نباشم و بهترین عملکرد را نداشته باشم، اطرافیانم (خانواده، مربی، هم تیمی‌ها، مردم کشورم و…) را از خودم ناامید می‌کنم و از دست من ناراحت خواهند شد”. بعضی از ورزشکاران به قانون همه یا هیچ فکر می‌کنند… یا عملکرد آنها باید بهترین باشد و یا بازنده محسوب می‌شوند. در بعضی از شرایط هم ورزشکاران به خودشان القابی مانند بی‌عرضه، بی دست و پا، خنگ و … نسبت می‌دهند و خود را با این القاب منفی برچسب می‌زنند.
چگونه افکار منفی روی عملکرد ورزشکار تاثیر می‌گذارد؟
افکار غیر منطقی و بر چسب‌های منفی که فرد بر خودش می‌زند، باعث می‌شود که شما بر روی مسائل و نتایج نادرست و اشتباهی تمرکز کنید. در واقع، تمرکز شما بایستی روی “بهترین بودن” باشد، اما اگر تمرکز شما روی “کامل بودن” باشد، باعث می‌شود که شما از شکست بترسید. ترس از شکست، اجازه نمی‌دهد شما روی لحظه حال متمرکز شوید بنابراین، در حین مسابقه و رقابت، شما دائم به قضاوت خودتان و عملکردتان می‌پردازید. برای اینکه خودتان را رها کنید تا به بالاترین عملکرد برسید، ضروری است که به مقابله با این افکار منفی بپردازید.

http://www.banounews.ir/fa/News/6501/چگونه-افکار-منفي-روي-عملکرد-ورزشکار-تاثير-مي‌گذارد؟
بستن   چاپ