آریا بانو
معاون امور زنان و خانواده رياست جمهوري؛
مولاوردي: مسئله حضور زنان در ورزشگاه‌ها نبايد دستخوش سليقه‌ها قرار گيرد
دوشنبه 26 تير 1396 - 9:14:26 AM
ورزش بانوان
بانو نيوز - شهيندخت مولاوردي گفت: اميدوارم به زودي چارچوب مشخصي در رابطه با حضور زنان تماشاگر در ورزشگاه‌ها مشخص شود تا اين موضوع بيش از اين دستخوش سليقه‌ها نشود.
به گزارش بانو نيوز به نقل از سايت ورزش بانوان؛ شهيندخت مولاوردي معاون امور زنان و خانواده رياست جمهوري با اشاره به حضور بيشتر زنان تماشاگر در محل برگزاري ليگ جهاني واليبال امسال نسبت به سال هاي گذشته، گفت: با توجه به اينکه وزير ورزش اخيرا اعلام کرده در حال بررسي براي حضور زنان و خانواده‌ها در ورزشگاه‌ها به دور از جنجال و حاشيه‌ها است، بايد منتظر خبرهاي خوبي در اين زمينه باشيم.
معاون امور زنان رياست جمهوري در رابطه با انتقاد برخي از ائمه جمعه و گروه‌ها نسبت به حضور زنان تماشاگر در مسابقات واليبال امسال توضيح داد: تعيين سازوکارهاي لازم به لحاظ شرعي، عرفي و قانوني و رعايت اين ملاحظات و قيودات نگراني‌ها را به مرور برطرف خواهد کرد؛ به همين دليل امسال شاهد حضور بيشتر بانوان در جايگاه تماشاچيان مسابقات ليگ جهاني واليبال بوديم.
مولاوردي به حضور زنان و دختران در کنار مردان در برنامه‌هاي انتخابات رياست جمهوري که در سالن‌هاي ورزشي برگزار مي‌شد، اشاره کرد و گفت: اين حضور مشترک توأم با شور و هيجان نه تنها مشکل خاصي ايجاد نکرد بلکه نشان داد زنان و دختران و مردان اين سرزمين مي‌توانند با رعايت شئونات در کنار يکديگر فعاليت‌هاي اجتماعي داشته باشند.
معاون امور زنان و خانواده رياست جمهوري همچنين افزود: وزارت ورزش رايزني‌هاي لازم را با مخالفان اين حضور ادامه مي‌دهد ضمن آنکه معاونت امور زنان رياست جمهوري نگراني‌هاي خود را از اين موضوع اعلام کرده و پيگير ماجرا نيز است.
وي با بيان اينکه راهکارهاي فقهي، شرعي و قانوني و ديگر مسائل مربوطه با اين موضوع بررسي شده‌اند، اضافه کرد: اميدوارم به زودي چارچوب مشخصي در رابطه با حضور زنان تماشاگر در ورزشگاه‌ها مشخص شود تا اين موضوع بيش از اين دستخوش سليقه‌ها نشود.
معاون امور زنان و خانواده رياست جمهوري اضافه کرد: از آنجا که عدم اجازه ورود زنان تصميمي مقطعي صرفاً در چند سال اخير بوده لذا مي‌توان به بازگرداندن شرايط به قبل اميدوار بود؛ البته بايد براي آن تلاش کرد.

http://www.banounews.ir/fa/News/6505/مولاوردي--مسئله-حضور-زنان-در-ورزشگاه‌ها-نبايد-دستخوش-سليقه‌ها-قرار-گيرد
بستن   چاپ