آریا بانو
نقش اورژانس اجتماعي در رسيدگي به مشکلات مهم است
سه شنبه 27 تير 1396 - 12:57:56 PM
زنان خبر
بانو نیوز - اورژانس اجتماعی پاسخگوی نیازهای مردم، رفع و کاهش مشکلات آنها می‌باشد که برنامه‌هایی برای تحقق اهداف آن صورت می‌گیرد.

به گزارش بانو نیوز؛ انوشیروان محسنی بندپی رییس سازمان بهزیستی کل کشور در گفت‎وگو با خبرنگار بانو نیوز گفت: اورژانس اجتماعی حاصل فعالیت چند ساله‌ی سازمان بهزیستی کشور می‌باشد و با انجام برنامه‌هایی برای رفع مشکل افراد در جامعه شاهد تحقق اهداف اورژانس اجتماعی بوده‌ایم.
وی بی بیان اینکه با قوه قضاییه نسبت به مداخله های اورژانس اجتماعی اثر بخشی بیشتری ایجاد شده است اذعان کرد:سازمان بهزیستی کشور با همکاری خوب قوه قضاییه در خصوص مداخله‌ی اورژانس اجتماعی تاثیر بسیار مطلوبی برای رفع مشکلات افراد در جامعه داشته است که دراین راستا الگوی دادگاه درمان مدار در رابطه با معتادان متجاهر که در ۶ استان کشور همچون:استان‌های سیستان و بلوچستان،البرز،تهران، کرمان، قزوین، گیلان به صورت پایلوت انجام می‌شود.
رییس سازمان بهزیستی کل کشور در خصوص سامانه ثبت الکترونیکی طلاق افزود: ثبت الکترونیکی طلاق در خراسان رضوی انجام می‌شود که در ابتدای بروز اختلاف‌هایی که بین زوجین پیش می‌آید در سامانه ثبت می‌شود که با توجه به  نوع مشکلی که ایجاد شده است به کارگروه‌های مشاوره تخصصی برای سازش ارجاع داده می شوند.
وی گفت: این طرح در مشهد به صورت یک‌سال و در شهرهای دیگر استان خراسان رضوی ۵ شهر به صورت اجرا شده است و تا پایان تیر ماه در ۱۱شهر دیگر ثبت الکترونیکی طلاق انجام می‌شود.
محسنی بندپی جامعه هدف اورژانس اجتماعی را چینن عنوان کرد: کودکان آزار دیده، کودکان خیابانی و کار، معتادین، دختران و پسران فراری از منزل، افراد بی خانمان، زنان و دختران در معرض آسیب اجتماعی یا آسیب دیده اجتماعی، زوجین متقاضی طلاق، افراد دارای اختلاف خانوادگی حاد، افرادی که قصد خودکشی دارند یا اقدام به خودکشی کرده اند و…
خط تلفن اورژانس اجتماعی ( ۱۲۳ )


http://www.banounews.ir/fa/News/6527/نقش-اورژانس-اجتماعي-در-رسيدگي-به-مشکلات-مهم-است
بستن   چاپ