آریا بانو
عهد التمیمی؛ نماد نسل جدید مقاومان فلسطینی
سه شنبه 9 مرداد 1397 - 4:11:42 PM
ایرنا - زن و خانواده
آریا بانو - بیروت- «عهد التمیمی» دختر نوجوان فلسطینی بدون ذره ای ترس، رو در روی سربازان تا بن دندان مسلح صهیونیست می ایستد و به آنها سیلی می زند. او نماد نسل جدید طلایه داران مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی است.

به گزارش ایرنا، یکشنبه گذشته خبر آزادی التمیمی ( 17 ساله) از بند رژیم صهیونیستی، خبر نخست بسیاری از رسانه ها بود؛ دختر نوجوان مبارزی که سالهاست در کرانه باختری و سراسر فلسطین همه او را می شناسند.
وی از سن 7-8 سالگی پس از انتشار چند عکس و ویدیو که در آن ها در برابر سربازان اسرائیلی ایستاده و به آنها می گوید «از اینجا بروید»، مشهور شد.
اما بالاخره 28 آذرماه سال گذشته اسرائیلی ها تاب نیاورده و با یورش به خانه عهد در دهکده «نبی صالح» در نزدیکی رام الله، او و مادرش را دستگیر و به زندان «عوفر» منتقل کردند.
صهیونیست ها از ویدیوی آخری که از عهد منتشر شده بود، به شدت خشمگین بودند. ویدیویی که در فضای مجازی به شدت غوغا کرد.
در این ویدیوی کوتاه، عهد دیگر نه تنها فریاد می کشد و اشغالگران را به عقب می راند، بلکه در خانه شان با سیلی و لگد از آنها پذیرایی می کند. اسرائیلی ها، پس از بازداشت این دختر نوجوان و مادرش، در روز نخست فروردین امسال حکم هشت ماه زندان برایشان صادر کردند.
سرانجام یکشنبه هفته جاری، عهد و مادرش آزاد شدند. این دختر نوجوان فلسطینی همان روز در کنفرانس مطبوعاتی، ضمن درود به مقاومت مردم «غزه» و «خان الاحمر» در مدت زندانی بودنش، گفت که در زندان های اسرائیل ده ها زن فلسطینی از جمله سه دختر نوجوان رادیدم که هر روز از آزار و اذیت و دشنام های صهیونیست ها و تجاوز به حقوق شان رنج می بردند.
التمیمی با بیان اینکه در زندان، لحظه ای از فکر دفاع از حقوق مردم فلسطین خارج نشده است، اعلام کرد با وجود موانعی که صهیونیست ها بر سر راهش قرار دادند، در زندان درسش را ادامه داده و می خواهد در رشته «حقوق بین الملل» تحصیلات دانشگاهی خود را ادامه دهد تا از مساله فلسطین و حقوق ملتش دفاع کند و آن را به گوش همه جهانیان برساند.
این دختر نوجوان فلسطینی مصوبه اخیر پارلمان رژیم صهیونیستی تحت عنوان «کشور خلق یهود»، را «نژادپرستانه» توصیف و تاکید کرد که هیچ گاه نام جعلی «اسرائیل» برای سرزمین ما پذیرفتنی نیست و قدس برای ابد پایتخت فلسطین است.
وی در این کنفرانس اعلام کرد که به سوال هیچ یک از رسانه های وابسته به صهیونیست ها پاسخ نمی دهد و تصمیم دارد با جدیت طرح های تحریم این رژیم را پیگیری و از آنها دنباله روی کند.
** التمیمی نماد طلایه داران جدید مقاومت فلسطین
روزنامه و رسانه ای نبود که در این روزها از عهد با عنوان «نماد» و «اسطوره» فلسطین یاد نکند. رسانه هایی هم که به نوعی حامی اسرائیل هستند، او را به عنوان دختر سرسخت فلسطینی نامیدند.
اما چرا این دختر به نمادی برای مقاومت و مبارزه فلسطینیان تبدیل شد. دختری نوجوان که پس از هفتاد سال از اشغال سرزمینش با شجاعت در برابر سربازان اسرائیلی ایستاد و به آنها سیلی و لگد زد، نشان می دهد نسل جوان فلسطینی ها شاید از نسل های قبلی خود، بیشتر آرمان فلسطین را در دل پرورانده و برای دفاع از آن عزمی راسخ دارد.
طی 18 هفته اخیر نیز پسران و دختران جوان زیادی همچون عهد را دیدیم که در مرزهای شرقی غزه و سرزمین های اشغالی، با ایستادگی شان در برابر نظامیان صهیونیست، نگذاشتند شعله خشم اهالی غزه که با نام «راهپیمایی های بزرگ بازگشت» روشن شده است، فروکش کند و خاموش شود.
دستکم 150 شهید طی هفته های گذشته در این راهپیمایی ها با گلوله های اسرائیلی در خون خود غلتیدند و بالغ بر 17 هزار تن دیگر زخمی شدند که بیشتر آنها جوان هستند؛ از «احمد الرنتیسی» فرزند شهید دکتر «محمود الرنتیسی» یکی از سران مقاومت فلسطین گرفته تا «یاسر مرتجی» خبرنگار و عکاس جوان و «رزان النجار» دختر پرستار فلسطینی.
جوانان فلسطینی با ابتکار «بادبادک های آتش زا» مزارع و انبارهای شهرک نشنیان صهیونیست را به آتش می کشند و اسرائیل پر مدعا، از سر عجز هیچ جوابی برای این پرنده های کاغذی ندارد جز بمباران غزه.
التمیمی در کنار همه این جوانان یک صدا می گویند که پرچم مقاومت و ایستادگی در برابر سالها نژادپرستی، ظلم، جنایت، و کشتار صهیونیست ها اینک در دستان جوانان است و فلسطینی ها تا آزادی فلسطین و قدس از پای نمی نشینند.
کسانی که صحبت های التمیمی در کنفرانس مطبوعاتی اش را شنیده باشند؛ یا دستان آغشته به خون شهید رزان النجار را که برای امداد مجروحان فلسطینی می شتافت، دیده باشند، به روشنی در می یابند که گام های آمریکا و اسرائیل که با همراهی رژیم های ارتجاعی عرب برای اجرای طرح شوم موسوم به «معامله قرن» در حال برداشتن است، هرگز به مقصد نمی رسد.
جوانان دختر و پسر فلسطینی اکنون طلایه داران مقاومت سرزمینی چند هزار ساله در برابر نژادپرستی هستند و می گویند فرق است میان نیروی حق و نیروی باطل. آنها معتقدند پس از هفتاد سال فشارها به اوج رسیده است تا به مساله فلسطین و هویت مردمانش برای همیشه پایان دهد، اما فلسطین برای فروش و معامله نیست و ما سرزمین مان را در برابر هیچ چیز نخواهیم فروخت و تا پای جان رو در روی اسرائیلی ها ایستاده ایم.
خاورم**م.ا**2054*1049

http://www.banounews.ir/fa/News/66635/عهد-التمیمی؛-نماد-نسل-جدید-مقاومان-فلسطینی
بستن   چاپ