آریا بانو
یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس:
قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان پاسخگوی تمام نیازهای جامعه نیست
چهارشنبه 10 مرداد 1397 - 08:26:26
آریا بانو - یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی معتقد است که دولت و مجلس شورای اسلامی برای پاسخگویی نیاز اشتغال جوانان فقط نباید به اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان توجه کنند بلکه باید سازوکار بیشتری را تبیین کنند.

محمد وحدتی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص تاثیری که قانون منع به کارگیری بازنشستگان در بدنه اجرایی کشور خواهد گذاشت، گفت: این قانون یک قانون خوب و یک دستاورد برای مجلس دهم بود. ما می‌توانیم به موجب این قانون از به کارگیری جوانان به جای بازنشستگان در جایگاه‌های مهم استفاده کنیم.
وی افزود: ما می‌توانیم از انرژی و فکرهای جدید جوانان بهره‌مند شویم و از این افکار برای فعال شدن قسمت‌هایی از دولت که پیش‌تر غیرفعال بودند یا فعالیت کمتری داشتند استفاده کنیم.
این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی معتقد است: در کنار اشتغالزایی برای جوانان باید توجه کنیم که افراد بازنشسته که به موجب این قانون از بدنه قانون جدا می‌شوند دارای تجربه با ارزشی هستند. ما می‌توانیم سازوکاری ایجاد کنیم که از تجارب این افراد در جامعه استفاده شود. حداقل می‌توانیم از این تجارب در بخش‌های خصوصی استفاده کنیم.
وحدتی بیان کرد: با استفاده از نیروی جوانان در دستگاه‌های دولتی و استفاده از تجارب بازنشستگان در بخش خصوصی می‌توانیم از وضعیت بحرانی نجات پیدا کنیم.
نماینده مردم بستان آباد در مجلس درباره این‌که آیا اجرایی شدن این قانون می‌تواند به بخشی از نیازهای جوانان پاسخگو باشد و آیا می‌تواند امیدی را به جوانان تزریق کند؟ گفت: با اجرایی شدن این قانون 100 درصد حرکت‌های مثبتی شکل خواهد گرفت. البته باید توجه کنیم که این قانون پاسخگوی تمام نیازهای جامعه نخواهد بود. این قانون لازم بود ولی کافی نبود. ما برای جوانان و برای این‌که بتوانیم نسبت به نیازهای همیشگی آنها و جامعه پاسخگو باشیم باید سازوکارهایی در دستگاه‌های مختلف و وزارتخانه‌ها ایجاد کنیم تا براساس این سازوکارها به کارگیری جوان‌ها و اشتغالزایی آنها مدنظر قرار گیرد.
این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: دانشگاه‌ها باید به گونه‌ای دانشجو بپذیرند که در جامعه در همان حوزه به آن نیاز داشته باشد تا این موضوع هم به اشتغالزایی جوانان کمک کند. ما باید دراین خصوص در مجلس شورای اسلامی و دولت سازوکارهایی را مورد نظر قرار دهیم. این قانون اتفاقات خوبی را به دنبال خواهد داشت و عده زیادی از جوانان را وارد حوزه اشتغال خواهد کرد.
انتهای پیام

http://www.banounews.ir/fa/News/67308/قانون-منع-به‌کارگیری-بازنشستگان-پاسخگوی-تمام-نیازهای-جامعه-نیست
بستن   چاپ