آریا بانو
احداث بازارچه هاي خود اشتغالي راهگشاي زنان نيازمند و سرپرست خانوار خواهد بود
دوشنبه 4 آذر 1392 - 2:31:54 PM
مهر
fiogf49gjkf0d
پري صيادي با بيان اينکه نقش زنان سرپرست خانوار و بد سرپرست در اقتصاد خانواده بسيار حائز اهميت است، گفت: عمده مشكلات مشاغل پاره وقت و دستفروشي براي زنان سرپرست خانوار و بد سرپرست ، عدم كسب مهارت لازم ، دريافت دستمزد کم تر، تبعيض در محل کارو ضعف سياست هاي اجتماعي ، پيامدهاي فرهنگي براي اين گونه خانواده ها بوده است.

صيادي در ادامه بيان داشت: دفتر امور بانوان با تشکيل سامانه بانك اطلاعاتي به منظور تدوين مشكلات ، شناسايي زنان سرپرست خانوار وبمنظور شناخت كامل و اعلام نياز سنجي مطابق با ، مشاغل مشخص و معين و توجه به موقعيت جغرافيايي برنامه ريزي راانجام داده تا بتواند با همكاري مسئولان مربوطه اقدامات اساسي در اين زمينه به عمل آورد.

مشاور استاندار در امور زنان هرمزگان گفت: با بكارگيري نتايج پژوهش ها و بررسي‌ هاي تخصصي از نهادها و سازمانهاي حمايتي مي توان به راهكارهاي مناسبي در جهت خودکفايي زنان سرپرست خانوار دست يافت.

وي در ادامه تصريح كرد: حضور زنان در منزل و نياز به حضور اجتماعي آنان باعث شده است دفتر امور بانوان با شناسايي و معرفي متقاضيان براي آموزش مهارت هاي لازم به فني و حرفه‌اي و دستگاههاي ذيربط براي ايجاد مشاغل مفيد و مولد راهگشاي مشكلات اين زنان باشد.

صيادي خاطرنشان كرد: هرچند در چند سال اخير اقداماتي موثر در زمينه توانمندسازي و خودکفايي زنان سرپرست خانوار و بد سرپرست براي افزايش سطح کيفي و كمي زندگي آنها به منظور حمايت از فعاليت هاي آنان در عرصه هاي فرهنگي، اجتماعي و اقتصادي ، صورت گرفته و امابا توجه به مشكلات خاص اين قشر از زنان همچنان كار اساسي توسط مسئولين مربوطه را مي طلبد.

در اين زمينه آشنايي بيشتر مسئولان، مديران و برنامه ريزان استاني با توانايي زنان سرپرست خانوار و بد سرپرست و همچنين نشاط افزايي، افزايش روحيه اعتماد به نفس و ارتقاء روحيه اميد به آينده براي اين زنان ، در دستور كار اين دفتر است.


http://www.banounews.ir/fa/News/677/احداث-بازارچه-هاي-خود-اشتغالي-راهگشاي-زنان-نيازمند-و-سرپرست-خانوار-خواهد-بود
بستن   چاپ