آریا بانو
مجوز خروج همسر بدون اذن شوهر با شرع اسلام در تضاد است
پنجشنبه 5 مرداد 1396 - 1:43:25 PM
بانونيوز-رئيس بسيج جامعه زنان با اشاره به اينکه مجوز خروج زن از کشور بدون اذن همسر با شرع اسلام در تضاد است، گفت: اين از قوانيني است که اسلام براي تحکيم پايه هاي زندگي قرار داده است.
مينو اصلاني رئيس بسيج جامعه زنان با بيان اينکه موضوع مجوز خروج زن بدون اذن شوهر و خروج دختران از کشور در دستورکار مجلس و معاونت امور زنان رياست جمهوري در حال پيگيري است، گفت: حذف هر کدام از اين قوانين باعث سست شدن پايه هاي خانواده مي شود.
وي ادامه داد: مجوز خروج از کشور بدون اذن همسر که يکي از قوانين موجود کشور ما است، از شرع مقدس گرفته شده و براي تحکيم پايه هاي زندگي لازم است.
رئيس بسيج جامعه زنان با اشاره به اينکه مجلس شوراي اسلامي به دنبال تعديل و استثنا زدن به اين قانون است، اظهار داشت: اينکه گفته مي شود اين قانون براي خروج محققين و پژوهشگراني که قصد کسب علم دارند دست وپاگير است، اشتباه است.
اصلاني تصريح کرد: خانواده در قوانين کشور ما اصل است و همه بايد تلاش کنند نظام خانواده پايدار باشد. اگر قرار است فرهنگ سازي شود بايد براي تعامل ميان خانواده ها فرهنگ سازي کنيم.
به گفته وي ايجاد مودت و رحمت و رابطه عاشقانه و محبت آميز در ميان زوجين و خانواده ها، باعث مي شود براي پيشرفت به هم کمک کنند، نه اينکه روحيه زور و اجبار را که اختيارات مردم را هم سد مي کند در جامعه رواج دهيم.
رئيس بسيج جامعه زنان ادامه داد: در حال حاضر نيز زنان فرهيخته ما بدون تصويب چنين قوانيني در مجامع علمي مي درخشند و همسرانشان نيز مشوق آنها هستند.

http://www.banounews.ir/fa/News/6909/مجوز-خروج-همسر-بدون-اذن-شوهر-با-شرع-اسلام-در-تضاد-است
بستن   چاپ