آریا بانو
تذکر تعدادي از نمايندگان زن مجلس به روحاني
شنبه 7 مرداد 1396 - 8:39:50 PM
شبکه ايران زنان
بانو نيوز - تعدادي از نمايندگان زن مجلس در تذکري به رئيس‌جمهور عنوان کردند که زنان ما نيازي به اعطاي امتيازات جنسيتي ندارند و با معيار توانمندي و شايستگي مي‌توانند در حوزه مديريت کلان و ارشد کشور نقش ايفا کنند.

طيبه سياوشي شاه‌عنايتي نماينده مردم تهران، هاجر چناراني نماينده مردم نيشابور، زهرا سعيدي مبارکه نماينده مردم مبارکه و ناهيد تاج‌الدين نماينده مردم اصفهان در تذکري به رئيس جمهور خواستار استفاده از استعدادها و توانمندي‌هاي زنان در اداره امور کشور شدند که متن کامل اين تذکر به شرح زير است:

جناب آقاي دکتر روحاني

حضرتعالي در طول دولت يازدهم پيگير تحقق بخشي از مطالبات جامعه زنان بوده و در برنامه‌هاي انتخاباتي‌تان نيز مطالبات زنان را نمايندگي کرده‌ايد.

اما آنگونه که مستحضريد با گذشت 4 دهه از انقلاب اسلامي، زنان شايسته جامعه ما هنوز جايگاه واقعي خود را در اداره امور کشور به دست نياوردند و در بسياري از حوزه‌ها حضور ويتريني دارند.

آقاي رئيس جمهور:

زنان ما نيازي به اعطاي امتيازات جنسيتي ندارند و با معيار توانمندي و شايستگي مي‌توانند در حوزه مديريت کلان و مديريت ارشد کشور نقش ايفا کنند.

از اين رو از جنابعالي و دولت محترم انتظار مي‌رود فارغ از نگاه جنسيتي در راستاي اجراي بند 14 اصل سوم، اصل بيستم و اصل بيست و يکم قانون اساسي فرصت‌هاي لازم براي استفاده از ظرفيت‌ها و استعدادهاي زنان در اداره امور کشور را ايجاد کرده و امکان لازم براي ورود بانوان به عرصه‌هاي مديريتي کشور و مشارکت موثر زنان در رشد و توسعه کشور را فراهم فرماييد.



منبع: فارس


http://www.banounews.ir/fa/News/6936/تذکر-تعدادي-از-نمايندگان-زن-مجلس-به-روحاني
بستن   چاپ