آریا بانو
طرز تهیه پیتزا بدون فر و مخمر
شنبه 13 مرداد 1397 - 10:28:49
آریا بانو - یکی از ساده‌ترین روش‌های پخت پیتزا، تهیۀ پیتزا بدون فر و مخمر در ماهیتابه است. در مقالات قبل طرز تهیۀ خمیر پیتزا با مخمر را به شما آموزش دادیم، اما ازآنجا‌که بعضی از مخاطبان روزچین به مخمر حساسیت دارند، در این مقاله طرز تهیه پیتزا بدون فر و مخمر را به شما آموزش خواهیم داد.
پیتزا بدون فر و مخمر


مواد لازم برای تهیه خمیر
آرد معمولی: سه فنجان
شکر: یک قاشق غذاخوری
نمک: سه‌چهارم قاشق چایخوری
روغن: یک قاشق غذاخوری
بکینگ‌پودر: نصف قاشق چایخوری
جوش شیرین: نصف قاشق چایخوری
ماست: سه قاشق غذاخوری
آب: یک فنجان (در صورت نیاز باز هم آب اضافه کنید)

برای کاهش  چربی خون چه بخوریم؟
آیا با 15 ماده غذایی قاتل چربی خون آشنا هستید؟
اگر به دنبال راهی بی‌دردسر برای کم کردن کلسترول خون هستید این کتاب الکترونیکی برای شماست
کافی است نشانی ایمیل خود را در فرم زیر وارد کنید تا یک نسخه از این کتاب ارزشمند را رایگان برای شما بفرستیم​
دانلود رایگان
مواد لازم برای روی پیتزا
سس گوجه‌فرنگی یا سس پستو: به مقدار دلخواه
پیاز اسلایس‌شده: نصف فنجان
زیتون اسلایس‌شده: ده تا دوازده عدد
فلفل دلمه‌ای خردشده: نصف فنجان
روغن: سه قاشق غذاخوری
پودر فلفل: به مقدار دلخواه
پنیر موزارلا: دو فنجان
طرز تهیۀ پیتزا بدون فر و مخمر
پیتزا بدون فر طرز تهیه پیتزا بدون فر و مخمر در یک کاسۀ بزرگ آرد، شکر، نمک، جوش شیرین و بکینگ‌پودر را بریزید. کاملاً آن‌ها را مخلوط کنید. سپس روغن، ماست و یک فنجان آب را به آن‌ها اضافه کرده و دوباره مخلوط کنید تا خمیر نرمی حاصل شود. اگر در این مرحله به آب بیشتری نیاز داشتید، باز هم اضافه کنید. خمیر را در کاسه‌ای قرار دهید، کمی روغن در آن بریزید و روی آن را بپوشانید تا حجیم شود. خمیر را به‌مدت شش تا هشت ساعت در جای گرم نگه دارید. بعد از گذشت هشت ساعت کمی روغن به دستتان بزنید و دوباره خمیر را ورز دهید. خمیر حاصل را به پنج قسمت تقسیم کرده و دوباره به‌مدت ده دقیقه کنار بگذارید.
از دست ندهید: غذای سریع؛ تهیه پیتزا تابه‌ای خانگی خوشمزه
در این فاصله مواد روی پیتزا را خرد کنید. حالا روی یک سطح صاف را آردپاشی کنید و خمیر را با وردنه صاف کنید تا شبیه به دایره شود. ماهیتابه را روی شعله ملایم قرار دهید. حالا با کمک یک چنگال سطح خمیر را سوراخ‌سوراخ کرده، کمی روغن کف تابه بریزید تا خمیرتان نچسبد و سپس آن را درون تابه قرار دهید. اجازه دهید خمیر روی حرارت متوسط بپزد؛ تا زمانی که شروع به تغییر رنگ کند.
بعد از پخته‌شدن خمیر، روی آن سس گوجه‌فرنگی بمالید و سبزیجات و پنیر را رویش بریزید. بعد از گذشت پنج تا شش دقیقه خمیر پیتزا را بلند کنید. اگر رنگش به قهوه‌ای سوخته متمایل شده بود، پیتزای شما آماده است.
نوش جان!
آموزش تهیۀ پیتزا بدون فر و مخمر همین‌جا به پایان رسید. به خاطر داشته باشید که برای مواد روی پیتزا می‌توانید از ترکیبات موردِعلاقۀ خودتان استفاده کنید. منتظر خواندن تجربه‌های ارزنده شما همراهان هستیم.
منبع

http://www.banounews.ir/fa/News/70067/طرز-تهیه-پیتزا-بدون-فر-و-مخمر
بستن   چاپ