آریا بانو
پس از المپیکی شدن «آلتونی»؛
سرمربی جوانان کاراته: از نام بزرگ المپیک نمی ترسیم
شنبه 13 مرداد 1397 - 13:00:12
آریا بانو - تهران - سرمربی تیم کاراته جوانان ایران در بخش دختران با ابراز شادمانی از ارائه سهمیه المپیک 2018 آرژانتین به «نگین آلتونی»، گفت: از نام بزرگ المپیک نمی ترسیم و اکنون با انگیزه بالا در پی ثبت بهترین عملکرد هستیم.

به گزارش ایرنا؛ فدراسیون جهانی کاراته با ارسال نامه ای «نگین آلتونی» نماینده وزن به اضافه 59 کیلوگرم ایران و دارنده عنوان قهرمانی آسیا که در پیکارهای گزینشی المپیک تا مرحله نیمه نهایی پیش رفته بود را به عنوان پنجمین نماینده ایران در المپیک 2018 بوینس آیرس معرفی کرد.
اکنون تیم کاراته ایران در حالی با 5 سهمیه (3 دختر و 2 پسر) به همراه ژاپن بیشترین سهمیه را در جمع کشورهای حاضر در المپیک 2018 دارد که کشورهای قدرتمند کاراته جهان همچون اسپانیا و فرانسه موفق به کسب سهمیه المپیک نشدند.
«سمانه خوش قدم» روز شنبه در این خصوص به خبرنگار ایرنا، گفت: با توجه به اینکه آلتونی قهرمان قاره آسیا بود و نفر اول رنکینگ نیز محسوب می شود، سهمیه به او تعلق گرفت. البته، مسئولان فدراسیون کاراته و کمیته ملی المپیک با رایزنی های خود، نقش مهمی در این امر داشتند.
وی با بیان اینکه برخی کشورهای مطرح کاراته موفق به کسب سهمیه نشده اند، گفت: این بحث مطرح بود که آخرین سهمیه ها به آنان تعلق بگیرد که خوشبختانه این اتفاق رخ نداد و آلتونی به حقش رسید.
با این اوصاف «فاطمه خنکدار» در منهای 53، «مبینا حیدری» در منهای 59 و «نگین آلتونی» در به اضافه 59 کیلوگرم، سه دختر کاراته کای ایران در المپیک 2018 جوانان در بوینس آیرس خواهند بود.
سرمربی تیم دختران ایران با بیان اینکه در هر وزن رقابت های کاراته المپیک 2018، هشت نفر برتر حضور دارند، گفت: سطح توقعات جامعه کاراته و اهالی ورزش را می دانیم و با شناختی که از حریفان داریم، برای کسب بهترین نتایج به میدان می رویم.
خوش قدم تصریح کرد: گزینش شدن آلتونی موجب شادی بازیکنان و افزایش انگیزه آنان شده است. اکنون سومین مرحله اردوی آماده سازی را آغاز کرده ایم تا با قدرت آماده حضور در المپیک شویم.
المپیک 2018 جوانان، مهرماه سال جاری در آرژانتین برگزار می شود و کاراته برای نخستین بار در این رویداد مهم حضور دارد.
وی با بیان اینکه شاگردانش تا همین جا نیز موفقیت بزرگی را کسب کرده اند، توضیح داد: نام المپیک بسیار بزرگ است، اما این مسائل بازیکنان تیم ایران را نمی ترساند و آنها با اتکاء به توان بدنی و فنی خود در پی ارائه مبارزات قابل قبول و رسیدن به بهترین مدال ها هستند.
سرمربی موفق تیم ایران در مورد برنامه های آماده سازی این تیم، گفت: درخواست اردوی مشترک در هلند یا ترکیه را مطرح کردیم که فدراسیون در حال بررسی است. نیاز است تا حریفان تمرینی دیگری داشته باشیم و به بهترین نحو آماده شویم.
وی افزود: اکنون تنها سه بازیکن در اردو داریم. در مراحل قبلی نفرات امید و بزرگسال نیز به ما کمک می کردند که اکنون آنان برای حضور در بازیهای آسیایی و لیگ جهانی آلمان آماده می شوند و به همین دلیل نیاز به حریف تمرینی داریم.
وی با قدردانی از مسئولان فدراسیون و کمیته ملی المپیک، ادامه داد: اکنون پنج سهمیه در مجموع دختران و پسران داریم و با اعتمادی که بین کادر فنی و بازیکنان وجود دارد، می خواهیم حضور موفقی در نخستین تجربه المپیکی کاراته داشته باشیم.
ورزشی**3783**1597

http://www.banounews.ir/fa/News/70133/سرمربی-جوانان-کاراته--از-نام-بزرگ-المپیک-نمی-ترسیم
بستن   چاپ