آریا بانو
مدیر کل امور زنان وزارت آموزش و پرورش:
درس تربیت بدنی در مدارس دخترانه ابتدایی احیا می شود
شنبه 13 مرداد 1397 - 21:38:05
ایرنا - زن و خانواده
آریا بانو - تهران- مدیر کل امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش گفت: درس تربیت‌ بدنی از سال تحصیلی جدید با کیفیت مطلوب و با حضور معلم ورزش در تمام مدارس ابتدایی دخترانه کشور اجرا می‌شود و دوره آموزشی آموزگاران قبل از سال تحصیلی به اتمام می رسد.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده، فرحناز مینایی ‌پور روز شنبه افزود: اجرای این طرح سال گذشته توسط کارگروه ورزش معاونت پیشنهاد و پس از ارزیابی و بررسی در جلساتی با وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و ورزش جوانان نهایی شد.
پیش از این ارتقای فعالیت‌های ورزشی دانش‌آموزان دختر کشور با اولویت مدارس ابتدایی در جلسه مشترک معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و وزیر آموزش و پرورش تصویب شده بود.
مینایی پور افزود: برای شناسایی و تعیین مدرسان استانی و تشکیل جلسه توجیهی برای آنها، ثبت‌نام آموزگاران پایه برای شرکت در دوره آموزشی مربوطه تهیه پکیج‌های آموزشی و اهدایی- تشویقی و ارسال به شهرستان‌ها برنامه‌ ریزی شده و جلسات توجیهی برای مدرسان دوره آموزشی برگزار می ‌شود.
مینایی‌ پور درباره برنامه ‌ریزی ‌های صورت گرفته توضیح داد: تاکنون افتتاحیه دوره آموزش آموزگاران پایه با اولویت مدارس دخترانه، ستادهای استانی، کمیته تخصصی آموزش، یادگیری مهارت‌های عمومی، گردهمایی کارشناسان به ترتیب در استان‌های خراسان رضوی، لرستان، اصفهان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و یزد برگزار شده است.
بر اساس این گزارش، سال ها معلم خاص ورزش برای دانش ‌آموزان دختر ابتدایی حذف شده و تدریس تربیت‌بدنی را به معلمان همان پایه واگذار کردنده بودند که با توجه به وظایف معلم، موضوع ورزش در حاشیه قرار می گرفت.
حدود 6 میلیون دانش آموز دختر در مدارس مختلف کشور تحصیل می‌کنند.
* 7268 * 3063

http://www.banounews.ir/fa/News/70477/درس-تربیت-بدنی-در-مدارس-دخترانه-ابتدایی-احیا-می-شود
بستن   چاپ