آریا بانو
فشار خون بالا را چگونه پایین بیاوریم؟
شنبه 13 مرداد 1397 - 21:40:49
آریا بانو - فشار خون بالا یکی از عارضه‌هایی‌ست که باید به‌شدت آن را جدی گرفت. بالارفتن فشار خون ارتباط مستقیمی با بروز بیماری‌های قلبی و حتی حملۀ قلبی دارد. در بخش‌های قبلی پروندۀ سلامت قلب ، در مورد راه‌های طبیعی درمان فشار خون بالا که اصطلاحاً راه‌های درمان خانگی فشار خون بالا نامیده می‌شوند، صحبت کردیم. در این بخش با ادامۀ این مبحث همراه شما هستیم. پس اگر می‌خواهید بدانید که فشار خون بالا را چگونه پایین بیاوریم با مجلۀ آنلاین روزچین همراه باشید.

برای کاهش  چربی خون چه بخوریم؟
آیا با 15 ماده غذایی قاتل چربی خون آشنا هستید؟
اگر به دنبال راهی بی‌دردسر برای کم کردن کلسترول خون هستید این کتاب الکترونیکی برای شماست
کافی است نشانی ایمیل خود را در فرم زیر وارد کنید تا یک نسخه از این کتاب ارزشمند را رایگان برای شما بفرستیم​
دانلود رایگان
از خانه خارج شوید
یکی از راه‌هایی که به کمک آن می‌توانیم بفهمیم که فشار خون بالا را چگونه پایین بیاوریم دوری از مواردی‌ست که باعث افزایش فشار خون می‌شوند. کمبود ویتامین دی که جذب آن از طریق مکمل‌ها، غذاهای غنی‌شده و نور خورشید صورت می‌گیرد، در افزایش فشار خون تأثیر دارد. تحقیقات نشان می‌دهند که مصرف مکمل‌های ویتامین D، کمکی به تأمین ویتامین دی مورد نیاز روزانه نمی‌کند. براساس گفته‌های دکتر بیسیگنانو، درمان فشار خون بالا در افرادی‌ که دچار کمبود ویتامین D هستند به‌مراتب دشوارتر است، هرچند که هنوز از ارتباط میان این دو اطمینانی حاصل نشده است.
گذشته‌ از این، دلایل دیگری برای سپری‌کردن زمانتان در خارج از منزل وجود دارد. بر اساس مطالعات انجام‌شده در سال 2014، قرار‌گرفتن پوست در معرض نور مستقیم خورشید باعث بازترشدن رگ‌های خونی و کاهش فشار خون می‌شود. همچنین طبق تحقیق دیگری که در سال 2010 انجام شد، افرادی‌ که زمان بیشتری را صرف قدم‌زدن در طبیعت و جنگل و فضای باز می‌کنند، شاهد کاهش چشمگیری در میزان فشار خون و ضربان قلب و هورمون‌های استرس‌ زا بودند.
خواب خود را تنظیم کنید
برای اینکه بدانیم فشار خون بالا را چگونه پایین بیاوریم لازم است به میزان خواب شبانه توجه داشته باشیم. اگر میزان خواب شبانه‌تان کافی نیست (خواه به‌دلیل دچار‌بودن به اختلال خواب و بی‌خوابی شبانه ، خواه به‌دلیل اینکه اصولاً شب‌زنده‌دار هستید)، باید بدانید که متأسفانه در معرض ابتلا به فشار خون بالا قرار دارید. به‌ بیان‌ دیگر و طبق گفتۀ دکتر گلد برگ، افراد کم‌خواب بیشتر می‌خورند و به‌خوردن هله‌هوله گرایش دارند. به‌همین‌دلیل چاق می‌شوند و اصولاً به استرس دچار هستند.
در مطالعه‌ای که در سال 2009 انجام شد، هر یک‌ساعت کمتر خوابیدن، خطر ابتلا به فشار خون را تا 37 درصد در طول پنج سال افزایش می‌دهد. بر اساس گزارش دیگری در سال 2015، استفاده از CPAP و MADs در افراد مبتلا به اختلال خواب (که خود از عوامل ابتلا به فشار خون است) باعث کاهش فشار خون شده است.
از طب سوزنی کمک بگیرید
فشار خون بالا را چگونه پایین بیاوریم
اگر هنوز راه‌حل این مشکل را که فشار خون بالا را چگونه پایین بیاوریم پیدا نکرده‌اید، باید بدانید که طب سوزنی در این زمینه یک گزینۀ مؤثر است. بر اساس مطالعه‌ای مختصر در سال 2015، مشخص شد که طب سوزنی به کاهش فشار خون کمک می‌کند. شرکت‌کنندگان، به‌مدت دو ماه و سی‌دقیقه در هفته، تحت درمان الکتروسوزنی در قسمت داخلی مچ و پاها از زیر زانو قرار می‌گرفتند؛ درمان الکتروسوزنی نوعی طب سوزنی‌ست که در آن سوزن‌ها جریان ضعیفی از برق را حمل می‌کنند. این افراد کاهش شش تا هشت عددی در فشار خون سیستولیک و چهار عددی در فشار خون دیاستولیک را تجربه کردند. از طرفی، گروه دیگری که طب سوزنی را در نقاط دیگری از بدنشان انجام داده بودند، تغییری در فشار خونشان مشاهده نکردند. برخی از شرکت‌کنندگان که درمان را تا شش ماه ادامه دادند، شاهد کاهش بیشتر فشار خون خود بودند.
از دست ندهید: مهم‌ترین فواید زعفران برای زنان و مردان
به دیگران کمک کنید
فشار خون بالا را چگونه پایین بیاوریم
سخاوت‌داشتن در صرف زمان وپول و استعدادهایتان حال شما را بهتر می‌کند. طبق تحقیقات سال 2006، افرادی‌ که به دیگران کمک می‌کردند نسبت به کسانی‌ که در کمک‌کردن کاهل بودند، فشار خون پایین‌تری داشتند.
تحقیقات دیگر، حاکی از آن است که کارهای داوطلبانه و کمک به همنوع باعث کاهش استرس و افزایش شادمانی شده که در بلندمدت بر فشار خون نیز تأثیرگذار خواهد بود.
چُرت بزنید
فشار خون بالا را چگونه پایین بیاوریم
چرت‌زدن علاوه‌بر کنترل فشار خون، به سلامت قلبتان نیز کمک می‌کند. طی تحقیقی مشخص شد بزرگسالانی که به فشار خون بالا مبتلا هستند و در طول روز یک‌ساعت چرت می‌زنند، درمقایسه‌با کسانی که چرت نمی‌زنند با کاهش متوسط فشار خون سیستولیک پنج درصدی روبه‌رو هستند. همچنین کسانی‌ که خواب نیمروزی دارند، قرص فشار خون کمتری مصرف می‌کنند و به نظر می‌رسد که سرخرگ‌های سالم‌تری داشته باشند. این تحقیق صرفاً رابطۀ بین خواب نیمروزی و کاهش فشار خون را نشان می‌دهد، اما نویسندگان اذعان دارند که نتایج حاصل، نمایانگر اثربخشی خواب نیمروزی هستند.
به سلامت عمومی خود اهمیت دهید
سلامت عمومی خود اهمیت دهید aligncenter wp-image-43676 size-full" title="فشار خون بالا را چگونه پایین بیاوریم ؟ به سلامت عمومی خود اهمیت دهید" src="/Uploads/News/20180804214049357.gif" alt="فشار خون بالا را چگونه پایین بیاوریم " width="315" height="215" />
اگر هنوز هم به‌دنبال پاسخ به این سؤال هستید که فشار خون بالا را چگونه پایین بیاوریم به سخنان دکتر گلدبرگ توجه کنید. دکتر گلدبرگ می‌گوید: «پروندۀ پزشکی خود و همچنین داروها و مکمل‌هایی را که مصرف می‌کنید، با پزشک معالجتان مرور کنید. گاهی از داروهایی استفاده می‌کنیم که فشار خون را بالا می‌برند یا آن را تشدید می‌کنند؛ مثل قرص تنظیم‌کنندۀ تیروئید.»
داروهایی مثل استامینوفن، NSAIDS، داروهای ضدافسردگی، کورتیکوستروید، داروهای ضدبارداری و دیگر داروهای هورمونی، داروهای میگرن ، داروهای بازکنندۀ انسداد بینی و قرص سرماخوردگی می‌توانند باعث افزایش فشار خون شوند. بنابراین، بدون مشاوره با پزشک و یکباره داروهای خود را قطع نکنید.
از دوستان و آشنایان خود کمک بخواهید
فشار خون بالا را چگونه پایین بیاوریم ؟
آیا برای اعمال این تغییرات در سبک زندگی‌تان به کمک احتیاج دارید؟ به دوستان و آشنایان و همکاران خود بگویید که در حال کنترل فشار خون خود هستید و این امر مستلزم کاهش وزن است؛ از آن‌ها کمک بخواهید. وقتی اطرافیان شما بدانند که اهدافتان برای شما مهم است، از شما حمایت خواهند کرد و طبیعتاً به شما برای خوردن سومین تکۀ پیتزا یا یک تکۀ دیگر از پای سیب خانگی اصرار نمی‌کنند. از کجا معلوم؟! شاید آن‌ها هم رویه شما را درپیش گرفتند!
منبع: Health

http://www.banounews.ir/fa/News/70509/فشار-خون-بالا-را-چگونه-پایین-بیاوریم؟
بستن   چاپ