آریا بانو
علت سردرد چیست و چرا دچار سردرد میگرنی می‌شوید؟
يکشنبه 14 مرداد 1397 - 21:05:59
آریا بانو - سردردها انواع مختلفی دارند و هر نوع سردردی ریشه در علتی خاص دارد. قبلاً انواع سردرد و نحوۀ درمان هر یک را به شما معرفی کردیم، اما امروز می‌خواهیم بدانیم که علت سردرد چیست و آن را ریشه‌یابی کنیم. شما در این مورد چه فکر می‌کنید؟ شاید فکر کنید سردردتان از غذایی باشد که خورده‌اید یا شاید هم نداشتن خواب کافی را علت این مسئله بدانید. در ادامه با روزچین همراه باشید و در این مورد بیشتر بدانید.

برای کاهش  چربی خون چه بخوریم؟
آیا با 15 ماده غذایی قاتل چربی خون آشنا هستید؟
اگر به دنبال راهی بی‌دردسر برای کم کردن کلسترول خون هستید این کتاب الکترونیکی برای شماست
کافی است نشانی ایمیل خود را در فرم زیر وارد کنید تا یک نسخه از این کتاب ارزشمند را رایگان برای شما بفرستیم​
دانلود رایگان
چاقی
طی یک مطالعۀ علمی که روی زنان انجام شد، مشخص شد که زنان چاق (شاخص تودۀ بدنی 30 به بالا) به میزان 35 درصد بیشتر از افراد عادی دچار سردرد می‌شوند. در این مطالعه همچنین مشخص شد که افزایش شاخص تودۀ بدن (40 به بالا)، میزان ابتلا به انواع سردرد را تا 80 درصد افزایش می‌دهد. پس اگر به چاقی مبتلا هستید احتمالاً الان متوجه شدید که در مورد شما علت سردرد چیست و چرا گرفتار آن هستید.
ویژگی‌های شخصیتی
علت سردرد چیست
برخی ویژگی‌های رفتاری خاص مانند سرسخت‌بودن، وسواس یا محافظه‌کاربودن، می‎توانند به شما آسیب برسانند. به‌عبارت دیگر این رفتارها باعث تشدید استرس در شما می‌شوند و استرس هم سردردهای احتمالی را به همراه خواهد داشت. اما نگران نباشید، اکنون وقت آن رسیده که از راهکارهای تمدد اعصاب کمک بگیرید و راحت شوید.
رابطۀ جنسی
خیلی‌وقت‌ها دچار سردرد می‌شوید و این سؤال برایتان مطرح می‌شود که علت سردرد چیست و چرا گرفتارش شده‌اید؟ طی یک بررسی علمی که روی مبتلایان به میگرن انجام شد، 46 درصد از شرکت‌کنندگان، اذعان داشتند که سردردشان ناشی از رابطۀ جنسی بوده است. این نوع سردرد معمولاً شدت زیادی دارد و پیش‌رونده است. این نوع از سردرد، سردرد اورگاسم نام دارد و بیشتر در مردان شایع است. اما جای نگرانی نیست، چراکه این سردردها کاملاً بی‌ضرر هستند.
از دست ندهید: پروندۀ میگرن: درمان خانگی میگرن با چند راهکار ساده
تعطیلی‌های آخر هفته
علت سردرد چیست
درست زمانی‌که قصد دارید برای فرار از روزمرگی‌های طی هفته، تغییری در برنامه‌تان ایجاد کنید و بیشتر استراحت کنید، سردرد از راه می‌رسد. اما در این مورد، علت سردرد چیست ؟ شاید خنده‌دار به‌نظر برسد، اما علت سردرد شما همین استراحت بیش‌از حد معمول است. به‌همین‌دلیل است که همیشه پزشکان توصیه می‌کنند برنامۀ مشخصی برای ساعات خوابیدن و بیدارشدنتان داشته باشید و حتی در روزهای تعطیل هم از این برنامه پیروی کنید.
کم‌آبی
علت سردرد چیست
برای آب‌خوردن لازم نیست که بیش‌ازحد تشنه باشید. یکی از بزرگ‌ترین نشانه‌های کم‌آبی بدن، سردرد است. دکتر جان‌ لا‌پوما، نویسندۀ کتاب طب‌ سنتی ChefMD، می‌گوید: «من همیشه مردم را تشویق می‌کنم که مقدار زیادی میوه و سبزی مصرف کنند. درواقع من مایل هستم تا مردم آب موردِنیاز بدنشان را از طریق میوه‌ها و سبزیجات به‌دست بیاورند، نه از طریق نوشیدن آب داخل بطری. چراکه مصرف میوه‌ها و سبزیجات فواید بسیار دیگری نیز برایشان به همراه خواهد داشت.»
حذف وعده‌های غذایی
حذف وعده‌های غذایی اصلاً به سود شما نیست و رابطۀ مستقیمی با بروز سردردهای میگرنی دارد. پس لطفاً هیچ‌کدام از وعده‌های غذایی را حذف نکنید؛ حتی اگر اضافه‌وزن دارید یا سرتان بیش‌ازحد شلوغ است.
کافئین بیش‌ازحد
دکتر آدری هالپرن، متخصص اعصاب در شهر نیویورک، می‌گوید: «مصرف مقدار کمی کافئین در طول روز، می‌تواند به بهبود سردرد شما کمک کند، اما مقدار بیش‌از اندازۀ آن می‌تواند باعث تشدید سردردها نیز بشود.
عدم تحرک کافی
علت سردرد جیست
یک مطالعۀ سوئدی نشان داد افرادی‌ که تحرک کافی ندارند نسبت به کسانی‌ که برنامه‌های منظم ورزشی را دنبال می‌کنند، بیشتر دچار انواع سردرد می‌شوند. سعی کنید هر روز به میزان 20 تا 30 دقیقه فعالیت ورزشی داشته باشید. از این طریق، می‌توانید علاوه‌بر کنترل سردرد، استرس را مدیریت کنید و باعث خون‌رسانی صحیح به قلب شوید. ورزش منظم می‌تواند احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی و حتی حملۀ قلبی را نیز تا حد زیادی کاهش دهد.
منبع: Health

http://www.banounews.ir/fa/News/71377/علت-سردرد-چیست-و-چرا-دچار-سردرد-میگرنی-می‌شوید؟
بستن   چاپ