آریا بانو
از سربازی ورزشکاران تا جمع‌آوری محترمانه افغانها
سه شنبه 16 مرداد 1397 - 9:15:55 AM
آریا بانو-اخباری که افکار عمومی آن را درچند روز اخیر مورد توجه قرار داد؛می خوانید:
استیضاح وزیرکار کارگشاست؟
علی ربیعی باید روز چهارشنبه، 17 مرداد و 149 روز پس از اولین استیضاحش در مجلس و دریافت رای اعتماد از نمایندگان، برای دومین بار استیضاح شود؛ استیضاحی که خودش آن را «عجیب» می‌داند. عدم توجه به برنامه‌های اعلامی، امنیت شغلی کارگران، مشکلات بیمه روستائیان و قالیبافان، عدم تعامل با بیمه‌گزاران، مشکلات سازمان تامین اجتماعی و شرکت‌های وابسته، مشکلات شستا، عدم توجه به استفاده از مدیران جوان، عدم برنامه و چشم‌انداز شفاف و عملی برای کارگر و کارفرما، عدم توجه به سیاست‌های کلان کشور و برنامه‌های اقتصادی کشور از جمله محورهای این طرح استیضاح هستند.
2 ماه؛ حداکثر مدت زمان دریافت تسهیلات ازدواج
سید جواد رضوی -مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی وزارت ورزش و جوانان - از پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به 55 درصد متقاضیان از ابتدای سال تا پایان تیرماه خبر داد. به گفته مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی وزارت ورزش و جوانان در حال حاضر مدت زمان فرآیند دریافت تسهیلات ازدواج حداکثر تا دو ماه طول می‌کشد و شامل مراحل تعیین شعبه، انتظار پذیرش، مراحل تکمیل مدارک و انتظار برای اخذ وام است که هر چهار مرحله بر اساس گزارش‌های بانک مرکزی رصد می‌شود.
خبرهای خوش برای سربازی ورزشکاران ملی و لیگ برتری
سردار موسی کمالی-رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح- از ارائه تسهیلات جدید به فوتبالیست‌ها، والیبالیست‌ها و بسکتبالیست‌های فعال در تیم‌های ملی و لیگ برتر خبر داد.
وی درباره تسهیلات جدیدی که ستاد کل بنا دارد به مشمولان فعال در لیگ برتر و تیم‌های ملی فوتبال، والیبال و بسکتبال ارائه کند، گفت: بارها موضوعی به ما منتقل شده و آن موضوع این است که ورزشکاران حرفه‌ای و قهرمانی تنها در مدت معینی قادر به فعالیت حرفه‌ای هستند. از طرف دیگر بسیاری از عزیزان فعال در باشگاه‌ها معتقدند که از دوران کودکی افراد اقدام به استعداد یابی کرده و آنان از همین دوران تحت آموزش‌های حرفه‌ای قرار می‌گیرند تا در دوران جوانی با فعالیت در تیم‌های ملی و لیگ‌های برتر برای کشور افتخار آفرینی کنند.
لزوم ساماندهی "ون کافه‌ها" در شهر تهران
مهدی سیف - رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران- از لزوم ساماندهی "ون کافه‌ها" در شهر تهران خبرداد. وی در مورد ساماندهی ون کافه به واسطه حیات شبانه شهر با بیان اینکه در طول روز مشغله‌های کاری آنقدر زیاد است که خانواده ها فرصتی برای تفریح ندارند، گفت:‌ به همین دلیل معمولا خانواده‌ها در ساعات پایانی شب به تفریح می‌پردازند اما از آنجایی که صنوف و مراکز تفریحی با تاریکی هوا به سمت تعطیل شدن می رود،خانواده ها مکان تفریحی مناسب ندارند.
جمع‌آوری محترمانه 730 هزار افغان
رحمانی فضلی -وزیر کشور- ضمن اشاره به مشکل کم‌آبی در کشور گفت که علی‌رغم این موضوع هیچ جریان و نهضت مردمی و عمومی توسط تشکل‌ها در حوزه مدیریت و مصرف آب ایجاد نشده است. وی در نشست مشترکی با سازمانهای مردم نهاد که صبح امروز در وزارت کشور برگزار شد، با بیان اینکه در کشور مشکل آب داریم اظهار کرد: همه می دانند آب در کشور کم است و بارندگی هم کم شده اما هیچ جریان و نهضت مردمی و عمومی توسط تشکل‌ها در حوزه مدیریت و مصرف آب ایجاد نشده است.
اعلام لیست نهایی کالاهای گروه اول سلامت به وزارت صنعت؛ فردا
سید حسن هاشمی- وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از اعلام لیست کالاهای اساسی گروه اول حوزه سلامت به دولت و وزارت صنعت فردا (سه‌شنبه) خبر داد.
وی در حاشیه مراسم روز خبرنگار با حضور در جمع خبرنگاران و در پاسخ به این سوال ایسنا درباره کالاهای گروه اول حوزه سلامت و زمان اعلام آن به دولت، گفت‌: کالاهای گروه اول وزارت بهداشت شامل دارو، مواد اولیه و تجهیزات پزشکی و بویژه داروهای بیماران صعب‌العلاج است و در این فهرست نیازهای اساسی در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی قرار دارند که لیست مفصلی است و چند هزار قلم را شامل می‌شود.
دلایل کم‌فروشی برخی پزشکان در ویزیتِ بیماران
مسعود جوزی-عضو انجمن پزشکان عمومی ایران- قیمت پایین تعرفه ویزیت پزشکان را یکی از دلایل کاهش کیفیت و کمیت ویزیت دانست و تاکید کرد: وقتی پزشک یک‌دهم مقدار مناسب و معقولِ ویزیت را دریافت می‌کند، ناچار است از کیفیت و کمیت آن کم کند تا با افزودن بر تعداد ویزیت‌ها، درآمدی معقول و متناسب با واقعیت‌های اقتصادی جامعه داشته باشد.
وی درباره چرایی کاهش کیفیت و کمیت ویزیت توسط برخی پزشکان، گفت: در ایران تعرفه رشته‌های مختلف پزشکی و خدمات متنوع آن را متناسب با هم و به صورت علمی و عادلانه تعریف نشده است. یک بیمار مبتلا به سرطان برای درمان بیماری خود که در بسیاری موارد تزریق داروهایی خاص در زمان‌بندی‌های مشخص است، میلیون‌ها تومان هزینه می‌کند؛ در حالی که برای تشخیص این بیماری مهم تنها یک ویزیت 20 تا 40 هزار تومانی در نظر گرفته شده است و می‌دانیم که اگر این بیماری را به‌موقع تشخیص ندهیم، حتی اگر از مرحله درمان‌پذیر بودن خارج نشده باشد، گسترش یافته و هزینه‌های درمان و عوارض آن برای بیمار بسیار بیشتر خواهد شد.
وجود 500 مدرسه بالای 50 سال سن در تهران
علی شهری - مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران - از افتتاح 44 مدرسه با450 کلاس درس همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید خبر داد. وی که صبح امروز به مناسبت روز خبرنگار در خبرگزاری ایسنا حضور یافت، ضمن بازدید از تحریریه و گفت‌وگو با خبرنگاران، درباره پروژه‌های تحویلی جدید استان در مهرماه و همزمان با بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید اظهار کرد: 44 پروژه با حدود 450 کلاس درس برای اول مهرماه آماده تحویل می‌شود.
چالش مسئولان در تعیین سهم کشاورزی در مصرف آب
محمد مجابی-رئیس کمیته محیط زیست مجمع تشخیص مصلحت نظام -با اشاره به توافق نداشتن مسئولان در تعیین سهم کشاورزی در مصرف آب در کشور بر ضرورت بازچرخانی پساب‌ها و تعیین میزان حق‌آبه تالاب‌ها از سوی سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد.
وی با اشاره به میانگین مصرف آب در حوزه کشاورزی در کشور اظهار کرد: بنا به اظهارات وزارت نیرو حدود 80 درصد آب‌ در حوزه کشاورزی مصرف می‌شود اما بر اساس برآوردهای وزارت جهاد کشاورزی سهم بخش کشاورزی از مصرف آب کمتر از 70 درصد است.
نشت نفت به آب‌های زیرزمینی اطراف پالایشگاه تندگویان تایید شد
کیومرث کلانتری - مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران- در بازدید روز گذشته از اراضی اطراف پالایشگاه نفت شهید تندگویان تهران با انتقاد شدید از عمکرد این مجموعه در حوزه محیط زیست گفت: نفت به چاه‌های آب کشاورزی و زمین‌های اطراف نفوذ کرده و باعث آلودگی آن‌ها شده است.
وی در بازدید سرزده از محل نشت نفت به چاههای آب کشاورزی این منطقه اظهارکرد: بی‌توجهی پالایشگاه و سایر واحدهای نفتی منطقه باعث نفوذ نفت به آب‌های زیرزمینی شده است و هم اکنون برخی از چاه‌های کشاورزی اطراف پالایشگاه آلوده به مواد نفتی هستند.

انتهای پیام

http://www.banounews.ir/fa/News/72216/از-سربازی-ورزشکاران-تا-جمع‌آوری-محترمانه-افغانها
بستن   چاپ