آریا بانو
سه محصول زیبایی پوست که هرگز نباید با رتینوئید مصرف شوند
چهارشنبه 17 مرداد 1397 - 8:41:15 AM
آریا بانو - سلامت و زیبایی پوست برای همۀ ما مسئله‌ای حائزاهمیت است. در این راستا هم محصولات بسیاری که با نام محصولات مراقبت از پوست شناخته می‌شوند، عرضه شده‌اند. محصولات مراقبت از پوست باید بادقت استفاده شوند تا بتوانند تأثیر مطلوب را داشته باشند. امروز قصد داریم به مسئلۀ رعایت یک نکتۀ ایمنی درمورد استفاده از محصولات مراقبتی بپردازیم.
رتینوئید چیست؟
رتینوئیدها راه‌حل نهایی تمام مشکلات پوستی به‌شمار می‌روند. این محصول از ویتامین E استخراج شده و بیشتر به‌عنوان داروی بدون نسخه استفاده می‌شود. رتینوئید برای درمان جوش مؤثر است و با علائم پیری مانند چین‌و‌چروک‌ها و خطوط روی پوست مبارزه می‌کند و سبب بازشدن منافذ پوست و صاف و یکنواخت‌شدن آن می‌شود.

برای کاهش  چربی خون چه بخوریم؟
آیا با 15 ماده غذایی قاتل چربی خون آشنا هستید؟
اگر به دنبال راهی بی‌دردسر برای کم کردن کلسترول خون هستید این کتاب الکترونیکی برای شماست
کافی است نشانی ایمیل خود را در فرم زیر وارد کنید تا یک نسخه از این کتاب ارزشمند را رایگان برای شما بفرستیم
دانلود رایگان
اما رتینوئید چگونه جادو می‌کند؟ طبق نظر دبرا جمیلا، متخصص پوست نیویورکی و نویسندۀ کتاب قوانین پوست ، رتینوئید سبب تحریک بازسازی سریع سلول‌های پوستی می‌شود. وی همچنین می‌گوید: «هنگامی‌ که شخصی رتینوئید مصرف می‌کند، لایه‌ بیرونی پوستش از بین رفته و لایۀ زیرین آن آشکار می‌شود.»
چه چیزی خوشایند‌‌‌‌تر از داشتن پوستی تازه و سالم و جوان است؟! اما این تجدید حیات، بدون ریسک‌کردن حاصل نمی‌شود. شاری لیپنر که یک متخصص پوست در نیویورک است می‌گوید: «رتینوئید می‌تواند برای پوست آزاردهنده باشد و سبب خشکی آن شود، به‌ویژه در زمان شروع مصرف.» خشکی پوست به‌دلیل مصرف رتینوئیدها به‌تنهایی‌ست، اما اگر رتینوئید با دیگر ترکیبات قوی که در لوازم آرایشی ، پاک‌کننده‌ها، کرم‌ها و سرم‌ها یافت می‌شوند ترکیب شود، می‌تواند نتایج نامطلوب دیگری را نیز در بر داشته باشد.»
در ادامه ببینید که برای مراقبت از پوست در برابر حساسیت‌های پوستی چه موادی را نباید با انواع رتینوئید ترکیب کرد و نکاتی را که به شما کمک می‌کند تا با استفاده از این محصول، زیبایی پوست خود را تضمین کنید بشناسید.
سه محصول زیبایی پوست
لایه‌بردارها
رتینوئیدها پوست شما را لایه‌برداری می‌کنند. اگر خواهان زیبایی پوست خود هستید، باید بدانید لایه‌برداری از مواردی است که نباید در آن زیاده‌روی کرد. وقتی شما یک لایه‌بردار قوی دیگر (مانند اسید آلفاهیدروکسی) را به رتینوئیدتان اضافه می‌کنید، نه‌تنها به سلامت و زیبایی پوست خود کمک نمی‌کنید، بلکه به پوستتان آسیب هم می‌رسانید. این ماده، تنها اسید لایه‌بردار مشکل‌ساز نیست. اسید بتاهیدروکسی که با نام سالیسیک‌اسید نیز شناخته می‌شود گزینۀ خوبی برای ترکیب با رتینوئیدها نیست؛ سالیسیک‌اسید برای ازبین‌بردن جوش‌ های سرسفید و سرسیاه استفاده می‌شوند.
از دست ندهید: پوست؛ حفاظت از پوست در برابر اگزما (بخش دوم)
می‌توان از این محصولات به‌طور متناوب استفاده کرد. مثلاً طبق نظر دکتر جلیمان، از محصولات اسیدی در طول روز و از رتینوئیدها در شب استفاده کنید. به پیشنهاد دکتر شمبان، از یک آنتی‌اکسیدان به‌عنوان سرم استفاده کنید که سبب نفوذ بهتر مواد می‌شود و آسیب کمتری هم به پوست وارد می‌کند.
آسترژن‌ها (سفت‌کننده)، شیرپاک‌کن‌ها و دیگر عوامل خشک‌کننده

رتینوئیدها باعث حساسیت پوستی شده و پوستتان را خشک می‌کنند، بنابراین باید از خشک‌شدن بیشتر آن جلوگیری کنید. طبق گفتۀ دکتر لیپر، بهتر این است که هنگام مصرف رتینوئیدها از مصرف دیگر عوامل خشک‌کنندۀ پوست مانند شیرپاک‌کن‌ها و سفت‌کننده‌ها و پاک‌کننده‌ها ی دارویی خودداری کنید، چون این مواد سبب آسیب‌رسانیِ بیشتر به پوست می‌شوند. سعی کنید به‌جای آن‌ها از مرطوب‌کننده‌های غنی و چرب استفاده کنید.
بنزوئیل پروکساید
همان‌طور که می‌بینید، ترکیب موادی که خواص رتینوئیدها (مانند خشک‌کردن پوست یا لایه‌برداری) را دارند می‌تواند مشکل‌ساز باشد، اما با استفاده از بنزوئیل پروکساید، خلاف این مسئله رخ می‌دهد. طبق گفتۀ دکتر شامبان، این مادۀ قوی که برای درمان انوع جوش استفاده می‌شود می‌تواند سبب اکسیدشدن رتینوئید شده و تأثیر رتینوئید را کم کند.
استفادۀ صحیح از رتینوئیدها و رسیدن به زیبایی پوست
طبق گفتۀ دکتر لیپنر، با مصرف مقدار کم از رتینوئید نتایج مطلوبی حاصل می‌شود. به اندازۀ یک نخود از محصول می‌تواند کل صورت شما را درمان کرده و درمان را نیز ساده کند. دکتر لیپنر همچنین اضافه کرد: «من به بیمارانم توصیه می‌کنم که آهسته‌آهسته درمان خود را با این محصول شروع کرده و در روزهای دوشنبه‌، چهارشنبه‌ و جمعه‌ از آن استفاده کنند تا پوستشان به آن عادت کند. وقتی پوستشان عادت کرد می‌توانند هر شب از آن استفاده کنند.»
منبع: Health

http://www.banounews.ir/fa/News/72449/سه-محصول-زیبایی-پوست-که-هرگز-نباید-با-رتینوئید-مصرف-شوند
بستن   چاپ