آریا بانو
بلايي که حسادت عاشقانه سر زندگيتان مي آورد!
دوشنبه 9 مرداد 1396 - 11:22:27 AM
بانو نيوز - تحقيقات روان‌شناسان نشان مي‌دهند؛‌ توجه مداومي که فرد مبتلا به حسادت عاشقانه به همسر خود دارد، نتيجه معکوس دارد.

اضطراب
اولين هيجاني که همسر بدبين تجربه مي‌کند، اضطراب است. اين اضطراب زماني که مکان همسر نامشخص است يا او به تماس‌هاي تلفني پاسخ نمي‌دهد،‌ بيشتر مي‌شود. «فليشمن»،‌ «اسپيتزبرگ»، «اندرسون» و «روش»، چهار روان‌شناس امريکايي، ‌در تحقيق‌شان در سال 5002، دريافتند که رفتارهاي نامناسبي همچون تعقيب همسر، شنود مکالمات تلفني و گشتن وسايل او براي از بين بردن اين اضطراب است که اغلب هم در کاهش آن تاثيري ندارد.

کاهش اعتماد به نفس
در همسراني که به هم اعتماد دارند اعتماد به نفس هر يک از آنها به دليل برخورداري از عشق،‌ توجه و پذيرش مداوم افزايش مي‌يابد. اما تحقيقات روان‌شناسان از جمله پژوهشي که دکتر«جنيفر سو اوولت»، روان‌شناس و استاد دانشگاه دلاوير امريکا در سال 0102 انجام داده است نشان مي‌دهند؛‌ توجه مداومي که فرد مبتلا به حسادت عاشقانه به همسر خود دارد، نتيجه معکوس دارد. زيرا اين توجه به جاي پذيرش ناشي از بدگماني است و موجب کاهش اعتماد به نفس همسر مي‌شود.

تنش هميشگي در رابطه
وجود بدبيني و حسادت به همسر يک فرايند پيشرونده است که معمولاً تا زماني که براي مقابله با آن اقدامي نشود، از گسترش يافتن بازنمي‌ايستد. به همين دليل هر روز به هر بهانه‌اي تنش بين همسران بيشتر مي‌شود. در يک تحقيق که توسط دکتر «علي عدالتي» و همکارانش، اساتيد دانشگاه UPM مالزي، تحت عنوان حسادت و پرخاشگري بين همسران در سال 9002 انجام شده است. نتايج اين تحقيق نشان مي‌دهد که يک رابطه‌ي معني‌دار و قوي بين ميزان حسادت عاشقانه و پرخاشگري همسران نسبت به يکديگر وجود دارد.




http://www.banounews.ir/fa/News/7294/بلايي-که-حسادت-عاشقانه-سر-زندگيتان-مي-آورد!
بستن   چاپ