آریا بانو
پرورش خلاقيت کودک با روش هاي ساده
سه شنبه 10 مرداد 1396 - 5:17:04 PM
آخرین خبر - دخترونه
بانو نیوز -

خراسان/ بیشتر مادر و پدرها مطمئن هستند کودک شان جزو با هوش ترین کودکان است. آن ها گاهی برای این همه هوش و استعداد فرزندشان دلواپس می شوند و بیشتر احساس مسئولیت می کنند تا هوش او را در مسیر درست هدایت کنند. تنها راهی هم که برای این کار به ذهن شان می رسد این است که او را در کلاس های مختلف تحصیلی، کاری، هنری و آموزشی ثبت نام کنند. کاری می کنند تا کودک با هزینه های هنگفت در بهترین مدرسه درس بخواند. بهترین کلاس های فوق برنامه را برایش در نظر می گیرند؛ اما از این موضوع کوچک غافل اند که برای پرورش خلاقیت کودک و بارورکردن استعدادهای ذاتی اش تقریبا هیچ کلاسی به تنهایی موثر نیست. بلکه وجود مربی و همراه است که کمک می کند کودک جهان اطراف را بهتر درک کند و خلاقیت هایش در مسیر درست پرورش یابد. بیشتر آن ها فراموش می کنند بهترین مربی خلاقیت، خودشان هستند. اگر هوشیار باشند می توانند با اجرای ساده ترین و پیش پاافتاده ترین بازی ها، هم کودک را سرگرم کنند، هم خلاقیت او را بارور سازند و هم حس امنیت و آرامش را در کنار هم تجربه کنند در حالی که خیلی از کلاس ها ممکن است فقط برای کودک یا نوجوان اضطراب و فشار را به همراه بیاورد یا او را ناامید و مایوس کند. در این شماره ما یک پیشنهاد ساده داریم برای سرگرمی و پرورش خلاقیت کودک تان:
یک نمایشگاه از آثار بازیافتی بسازید:
* به او بگویید هر چیزی در اطرافش می تواند باارزش باشد. وقتی از خانه بیرون می روید با دقت بیشتری به جزئیات اطراف توجه کنید.
* همراه او بازیافتی های منزل را جدا کنید و در کیسه ای مجزا قرار دهید. انواع قوطی های پلاستیکی و کاغذی، ظرف ها و چوب های بستنی، درهای پلاستیکی بطری ها و ده ها چیز دیگر.
* از او بخواهید با این مواد چیزهای جدیدی بسازد. به او فرصت ساخت و ساز و کار با چسب و قیچی را تحت کنترل خودتان بدهید.
* با استفاده از بخش آموزش کاردستی بازیافتی کودکان در این سایت: pasmand.tehran.ir ده ها کاردستی بازیافتی را یاد بگیرید و همراه او بسازید.
از کارهای ساخته شده، نمایشگاه آثار بازیافتی برگزار کنید و خلاقیت کودکتان را به نزدیکان و بزرگ ترها نمایش دهید.
* در پایان از او بخواهید اگر دوست دارد بخشی از چیزهایی که ساخته را به اطرافیان و نزدیکانی که دوست شان دارد، هدیه دهد.
این بازی چند مزیت عمده دارد: یاد می گیرد خیلی از اشیای اطرافش دورریختنی نیست و می تواند با آن ها کاردستی های جالب و کاربردی بسازد. خلاقیتش در ساختن چیزهای مختلف رشد می کند. کار با ابزار مختلف را می آموزد، آفرینش چیزهای دست ساز، حس اعتماد به نفس را در او افزایش می دهد، هدیه دادن اشیایی که خودش برایشان زحمت کشیده ارزش هدیه را در ذهن او بالا می برد و در نهایت حس همکاری را کنار مادر یا پدرش که بهترین مربیان او هستند، تجربه می کند.




http://www.banounews.ir/fa/News/7460/پرورش-خلاقيت-کودک-با-روش-هاي-ساده
بستن   چاپ