آریا بانو
سلحشوری: قانون اذن خروج مردان هم تصویب شود
چهارشنبه 24 مرداد 1397 - 1:34:12 PM

آریا بانو-پروانه سلحشوری عضو فراکسیون زنان در مجلس شورای اسلامی بهتر دانست به جای رفع محدودیت خروج زنان از کشور، قانونی تصویب شود که مردان نیز نتوانند بدون اذن همسر از کشور خارج شوند زیرا این کار مانع ازهم گسیختگی خانواده‌ها می‌شود.

به گزارش آریا بانو؛ وی با اشاره به تصویب طرح خروج زنان نخبه و ورزشکار از کشور بدون اذن همسر در کمیسیون امنیت ملی، گفت: درخواست بسیاری از زنان رفع محدودیت برای خروج از کشور بدون اذن همسر است و گلایه‌هایی دارند مبنی بر اینکه بهتر بود طرح مذکور برای تمام زنان پیشنهاد می‌شد؛ نه عده‌ای خاص، اما معتقدم اصلاح قانون پس از چندین دهه در همین حد نیز اتفاقی خوشایند و روبه جلو است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با توجه به حساسیت‌های موجود در قدم اول نمی‌توانستیم تمام زنان را مشمول این اصلاحیه قانونی کنیم، افزود: بهتر است به جای رفع محدودیت خروج زنان از کشور قانونی تصویب شود که مردان نیز نتوانند بدون اذن همسر از کشور خارج شوند، زیرا محدودیت در خروج زوجین از کشور از ازهم گسیختگی خانواده‌ها جلوگیری می‌کند.

وی بیان کرد: مردان به راحتی همسران خود را رها می‌کنند و قانونی نیز برای جلوگیری از این عمل وجود ندارد؛ از سوی دیگر ورود و خروج زنان از کشور و حتی خروج از منزل به اذن همسر نیاز دارد.



http://www.banounews.ir/fa/News/75216/سلحشوری--قانون-اذن-خروج-مردان-هم-تصویب-شود
بستن   چاپ