آریا بانو
مجوز مشاغل خانگي براي تکثير و پرورش ماهيان زينتي صادر شد
چهارشنبه 27 آذر 1392 - 3:51:21 PM
ايرنا
fiogf49gjkf0d
مريم انوشيرواني روز چهارشنبه در حاشيه نخستين دوره آموزش تکثير و پرورش زالو در تبريز افزود: در صورت تکيه بر توانمندي هاي زنان روستايي، توليد اقتصادي سرعت و قدرت بيشتري مي يابد و دولت قصد دارد با حمايت از زنان و دختران روستايي، توانمندي اين زنان را افزايش دهد.

وي گفت: در دو دهه گذشته آموزش هايي براي توانمندسازي زنان روستايي انجام شده و علاوه بر آن، ايجاد صندوق هاي خرد موجب شده زنان يک آورده از خود داشته باشند و در کنار آن دولت از آنها حمايت مي کند.

انوشيرواني با بيان اينکه بخشي از محصولات ما به وسيله زنان روستايي توليد مي شود و آنان علاوه بر کار و فعاليت در امور خانه، در اقتصاد معيشتي کشور نيز سهم بسزايي دارند، ادامه داد: توسعه کار زنان روستايي کمک بزرگي به توسعه اقتصاد کشاورزي و امنيت غذايي مي کند.

وي افزود: تکثير و پرورش ماهيان زينتي مي تواند به عنوان يکي از مشاغل خانگي مورد توجه زنان روستايي قرار گيرد.

مديرکل دفتر زنان روستايي و عشايري وزارت جهاد کشاورزي با بيان اينکه امکان توسعه صنعت تکثير و پرورش ماهيان زينتي در کشور با صدور مجوز مشاغل خانگي فراهم شده است گفت: آذربايجان غربي به عنوان پايلوت اينکار انتخاب شده و بزودي در آذربايجان شرقي نيز اينکار محقق خواهد شد.

انوشيرواني افزود: اين موضوع مي تواند زمينه اشتغال تعداد زيادي از فارغ التحصيلان دانشگاهي و زنان سرپرست خانوار را فراهم کند.

http://www.banounews.ir/fa/News/756/مجوز-مشاغل-خانگي-براي-تکثير-و-پرورش-ماهيان-زينتي-صادر-شد
بستن   چاپ