آریا بانو
زنان موفق و نيکوکار ايراني مي‌توانند الگوي براي زنان دنيا باشند
سه شنبه 10 مرداد 1396 - 6:59:47 PM
بانو نيوز - توليت آستان قدس رضوي گفت: زنان موفق و نيکوکار ايراني مي توانند الگوي خوبي براي زنان دنيا باشند.
حجت السلام سيد ابراهيم رئيسي صبح دوشنبه در اختتاميه دومين جشنواره جهاني گوهرشاد در حرم مطهر رضوي اظهار کرد: اين جايزه پس از بررسي زنان برگزيده جهان اسلام به هشت زن داده مي شود.

وي افزود: اين جايزه نمادي از توجه به واقف مسجد گوهرشاد و فعاليت زنان در جامعه است.

توليت آستان قدس رضوي بيان کرد: بايد در جهان اسلام نسبت به نقش آفريني بانوان در عرصه هاي مختلف و نقش آنها در عرضه دگر خواهي در پرتو خداخواهي توجه خاص شود.

رئيسي تاکيد کرد: نگاه ما امروز به حضرت زهرا(س)،حضرت زينب(س) و به زنان نقش آفرين در جهان اسلام است که يک نمونه از اين افراد مرحومه گوهرشاد بود که بنايي را که نماد امر خير و نيکوکار است از خود در حرم مطهر رضوي به يادگار گذاشته است.

وي خاطرنشان کرد: حضرت خديجه در ابتداي رسالت پيامبر(ص) همه بضاعت خود را در مسير نشر دين به کار گرفت و امروز زنان فرهيخته کشور ما که در عرصه هاي مختلف نقش آفرين هستند مي توانند الگوي زن موفق را به دنيا معرفي کنند.

توليت آستان قدس رضوي تاکيد کرد: اختلاف نظر جدي ما با غرب توجه به زنان است و ما در اين رابطه معتقديم ارزش هاي ديني و نقش آفريني زنان مهم بوده که با مدنيت مورد ادعاي غرب متفاوت است.

وي افزود: تمدني که ما از آن دم مي زنيم براي زن جايگاه ويژه اي در نظر گرفته است زيرا آنها نقش بي بديلي در پيشرفت جامعه و تمدن سازي دارند و اين تعريف با نگاه غربي ها متفاوت است.

رئيسي گفت: غرب به زنان در حوزه تئوري و عملي ظلم کرده است و اين اقدام از سوي کساني انجام مي شود که ادعاي توجه به حقوق زنان دارند.

عضو مجلس خبرگان رهبري اظهارکرد: آنچه که ما در فرهنگ رضوي داريم اين است که کريم کسي است که به خاطر خداوند دست نيازمندان را بگيرد و تفاوت جايزه جهاني گوهرشاد با ديگر جايزه هاي جهاني اين است که ما نگاه تمدن سازي داريم.

وي گفت: پيام جايزه جهاني گوهرشاد اين است که زناني که به قله هاي بالاي علمي و اجتماعي رسيده اند در راستاي خشنودي خداوند و گره گشايي از مشکلات مردم بوده است.

توليت آستان قدس رضوي تصريح کرد: با وجود توطئه هاي دشمنان اسلام ناب و آموزه هاي آن رو به روز در دنيا گسترش مي يايد.




http://www.banounews.ir/fa/News/7566/زنان-موفق-و-نيکوکار-ايراني-مي‌توانند-الگوي-براي-زنان-دنيا-باشند
بستن   چاپ