آریا بانو
طرز تهیه نان صبحانه فرانسه خوشمزه و شیک
دوشنبه 29 مرداد 1397 - 11:20:52 AM
آریا بانو - طرز تهیه نان صبحانه فرانسه دستور پخت امروز سرآشپز روزچین برای شما عزیزان است. با این نان یک صبحانه خوش‌طعم و لاکچری خواهید داشت.
طرز تهیه نان صبحانه فرانسه
صبحانه کامل صبحانه فرانسوی مواد لازم
آرد: سه پیمانه کره: یک قالب بزرگ شکر: نصف پیمانه خمیرمایه: دو قاشق غذاخوری شیر: یک‌چهارم پیمانه زردۀ تخم مرغ: یک عدد طرز تهیه
آشپزی ملل صبحانه کامل فرانسوی شاید طرز تهیه نان صبحانه فرانسه کمی وقت‌گیر باشد، اما به زحمتش می‌ارزد. برای این کار ابتدا آردها را در ظرفی ریخته و شکر، برش‌های کره، خمیرمایه و شیر را در اندازه‌های گفته‌شده به آن اضافه کنید. حالا شیر را بریزید و مواد را با هم مخلوط کنید. مواد را خوب ورز دهید تا خمیر لازم به دست آید. برای این کار می‌توانید از دستگاه همزن برقی هم استفاده کنید تا خمیر خوب ورز بیاید. خمیر را روی سطحی آردی ورز دهید. هرچه بیشتر خمیر را ورز دهید خمیر بیشتر نرم و انعطاف‌پذیر می‌شود. بعد از ورزدادن، آن را به شکل توپ درآورده و داخل ظرف چرب‌شده‌ای قرار دهید و روی آن را با پوششی بپوشانید؛ بهتر است از پارچۀ نخی نازک و مرطوب برای پوشاندن خمیر استفاده کنید. خمیر را به‌مدت 10 دقیقه (یا بیشتر) در محلی گرم قرار دهید تا حجم آن 2 برابر شود.

برای کاهش  چربی خون چه بخوریم؟
آیا با 15 ماده غذایی قاتل چربی خون آشنا هستید؟
اگر به دنبال راهی بی‌دردسر برای کم کردن کلسترول خون هستید این کتاب الکترونیکی برای شماست
کافی است نشانی ایمیل خود را در فرم زیر وارد کنید تا یک نسخه از این کتاب ارزشمند را رایگان برای شما بفرستیم
دانلود رایگان
صبحانه کامل یک صبحانه لاکچری حالا خمیر را نصف کرده و آن را با وردنه به‌شکل مستطیل باز کنید و بعد در سینیِ فر که چرب شده است قرار دهید و به‌مدت حدوداً 10 دقیقه در مکانی گرم مثل فر بگذارید. در این فاصله قالب بزرگ کره را با وردنه به یک لایه نازک تبدیل کنید. این لایۀ نازک کره را وسط خمیر بگذارید و دو طرف خمیر را روی آن برگردانید. دو سمت خمیر را با وردنه بسته و سپس شروع به بازکردن خمیر و کرۀ لای آن بکنید. همین‌طور خمیر را ورز دهید و روی هم برگردانید و دوباره ورز دهید؛ این روش، یک خمیر چندلایۀ نازک با لایه‌های کره‌ای مابین آن را به شما می‌دهد.
از دست ندهید: کیک برنجی کره‌ای یا توکپوکی (떡볶이)
حالا این خمیر چند لایۀ کلفت را به یک لایه نازک بازشده تبدیل کنید. خمیر بازشده را در اندازه‌های یکسان (می‌توانید در ویدئویِ مربوط به طرز تهیه نان صبحانه فرانسه ببینید) برش دهید. اشکال مثلثی به‌دست‌آمده را رول کنید. برای اینکه نان‌های شما خوب سرخ شوند، زرده تخم‌مرغ و آب را مخلوط کنید و با برس روی نان‌ها بزنید. حالا خمیرها را در سینی چرب‌شدۀ فر بچینید و داخل فری که از قبل با دمای 190 درجه سانتی‌گراد گرم شده است، قرار دهید. حدود 20 تا 30 دقیقه لازم است تا نان صبحانه فرانسه شما آماده شده و رویۀ آن خوب سرخ شود.


http://www.banounews.ir/fa/News/76631/طرز-تهیه-نان-صبحانه-فرانسه-خوشمزه-و-شیک
بستن   چاپ