آریا بانو
نماینده مجلس: نگاه صفر و صدی به بخش زنده ورزش بانوان صحیح نیست
شنبه 3 شهريور 1397 - 13:11:17
آریا بانو - تهران- نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو ناظر در شورای نظارت بر صداوسیما گفت: نظری مثبت و منفی در خصوص پخش نشدن ورزش بانوان از تلویزیون به صورت زنده ندارم اما در مجموع نگاه صفر و صدی به این موضوع هم صحیح نیست و باید تصمیم گیری منطقی باشد.

«غلامرضا» کاتب روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ورزشی ایرنا در خصوص پخش نشدن مسابقات بانوان ورزشکار کشورمان در هجدهمین دوره بازی های آسیایی جاکارتا از رسانه ملی اظهار داشت: در ابتدا باید بگویم شورای نظارت به چنین موضوعاتی نمی پردازد و وظیفه ما رسیدگی به تخلفات است.
وی افزود: این بحث هنوز در کمیسیون فرهنگی مطرح نشده و باید ابتدا اجازه دهید اعضای کمیسیون در خصوص آن به نظر مشترک برسند و سپس بتوانیم در این رابطه گفت و گو کنیم.
عضو ناظر مجلس در شورای نظارت بر صدا و سیما در خصوص اینکه آیا او موافق پخش این مسابقات از رسانه ملی است یا نه، گفت: در حال حاظر نظری منفی یا مثبت در این خصوص ندارم و همانطور که گفتم باید ابتدا این موضوع در کمیسیون فرهنگی مطرح شود و به اعتقاد من نباید به صورت صفر یا صد به این مساله نگاه کرد.
سخنان نماینده مجلس در حالی صورت می گیرد که «فریبا محمدیان» معاون امور بانوان وزارت ورزش و جوانان پیشتر در سخنانی از پخش تمامی مسابقات زنان ایران در بازی های آسیایی جاکارتا از سیمای جمهوری ‏اسلامی ایران خبر داده بود.
وی افزود: این حق طبیعی نیمی از جامعه است که بیننده موفقیت های فرزندان و هموطنان خود از ‏مسیر رسانه ملی باشند.‏
محمدیان گفت: مسئولان صدا و سیما اعلام کرده اند امتیاز ‏پخش تمامی رقابت ها را خریداری کرده اند و مشکلی برای پخش مسابقات 107 بانوی شرکت کننده ایران وجود ندارد.‏ ‏
** برای پرداخت حق پخش تلویزیونی فوتبال امیدوارم
کاتب در خصوص آخرین وضعیت پرداخت حق پخش فوتبال از سوی صدا و سیما گفت: قانون به صراحت در این باره توضیح داده و مساله پنهانی وجود ندارد و باید تعامل لازم میان وزارت ورزش و جوانان و صدا و سیما ایجاد شود.
وی در خصوص اینکه برخی معتقدند این تعامل از سوی صدا و سیما وجود ندارد، ادامه داد: وزارت ورزش باید نامه ای را در این رابطه به کمیسیون فرهنگی بنویسد و سپس کمیسیون این موضوع را به صورت جدی مورد بررسی قرار دهد.
عضو ناظر مجلس در شورای نظارت بر صدا و سیما ادامه داد: چنانچه این مشکل از سوی وزارت ورزش مطرح شود نشستی با حضور وزیر ورزش، رییس فدراسیون فوتبال و رییس سازمان صدا و سیما برگزار خواهیم کرد تا مشکل برطرف شود.
وی در خصوص اینکه آیا امیدی به پرداخت حق پخش فوتبال از سوی این رسانه دارد، اظهار داشت: قانون باید اجرا شود و شخصا امید زیادی به تحقق این موضوع دارم.
ورزشی **9118**1597

http://www.banounews.ir/fa/News/78962/نماینده-مجلس--نگاه-صفر-و-صدی-به-بخش-زنده-ورزش-بانوان-صحیح-نیست
بستن   چاپ