آریا بانو
توضیحات معاون وزیر درباره تعداد معلمان فاقد بیمه مدارس غیردولتی
شنبه 3 شهريور 1397 - 13:16:29
آریا بانو - معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش درباره 120 هزار نفر از معلمان مدارس غیردولتی که تحت پوشش بیمه نیستند توضیحی ارائه کرد و گفت: مدارس غیردولتی 200 هزار معلم دارند که شامل بازنشستگان،شاغلان رسمی که ساعات آزاد کار می‌کنند، افراد آزادی که جای دیگر بیمه‌اند هم می‌شود و فقط یک گروه می‌مانند که باید جزو آن 80 هزار نفر باشند که بیمه تامین اجتماعی‌اند. بنابراین عدد 120 هزار معلم که فاقد بیمه‌اند لزوما صحیح نیست و باید دقیقتر مطالعه شود.

به گزارش ایسنا، علی زرافشان در برنامه تلویزیونی پرسشگر که با موضوع عدالت آموزشی به روی آنتن شبکه آموزش‌رفت افزود: معمولا ماموران بیمه به مدارس که مراجعه می‌کنند لیست کارکنان را تطبیق می دهند. هرچند ممکن است برخی موسسان برای فرار از بیمه و هزینه کمتر افرادی را بکار گرفته ولی بیمه شان نکنند. اگر موسسی تعداد ثبت نامش پایین است دلیل نمی‌شود از حقوق کارکنانش بزند.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه عدالت آموزشی در دو بعد قابل تعریف است گفت: در بعد کمی میزان دسترسی به آموزش را یک بعد عدالت محسوب می کنند؛ هر چند حضور در مدرسه خودش نوعی کیفیت را در زندگی یادگیرنده ایجاد می‌کند. از سوی دیگر کیفیت تربیت و آموزش‌های دریافتی نیز خودش یک بعد عدالت است.
وی با بیان اینکه بر اساس آخرین آمار نرخ پوشش ما در دوره دبستان 98.14 درصد است گفت: توانستیم تقریبا عمده بچه ها را به مدرسه ببریم. یکی از پروژه‌های آموزش و پرورش بازگرداندن کودکان بازمانده از تحصیل به مدرسه است و کار مشترکی هم با وزارت رفاه داریم.
زرافشان افزود: نرخ پوشش در متوسطه اول 94 درصد است. البته 97 درصد 12 تا 14 ساله ها در مدارس متوسطه اول هستند و تعدادی تکرار پایه دارند و در دوره ابتدایی می مانند. تنها سه درصداند که به متوسطه اول نمی‌روند. نرخ پوشش در متوسطه دوم نیز 82 درصد است.
زرافشان در واکنش به اظهارات عزیزی، عضو کمیسیون مجلس مبنی بر مزایای طرح تحول سلامت و اینکه پزشکان هر چه از مرکز دور شوند در مناطق محروم دستمزدشان بالاتر می‌رود اما درباره معلمان اینطور نیست گفت: وزیر بهداشت این روزها در فضای رسانه پاسخگوی موضوع عدم بکارگیری پز در مطب های خصوصی برای فرار از مالیات است. صرفا با افزایش حقوق معلمان نمی‌توان انگیزه آنها را افزایش داد. امروز معلمان ما از تبعیض رنج می برند. انتظار معلم ها این است که حداقل از حقوق و مزایایی مانند سایر کارمندان دولت برخوردار باشند که بتوانند بدون دغدغه به ایفای مسولیت بپردازند. مجلس می‌تواند در این زمینه کمک کند.
وی افزود: در ژاپن تا پایان دوره عمومی یک نوع مدرسه دولتی وجود دارد و در دبیرستان مدارس متنوع می‌شود. حرکت هایی برای کاهش تنوع مدارس شروع کردیم ولی مخالفت های اجتماعی و قوانین مانع می‌شوند که تا پایان دوره آموزش عمومی یک نوع آموزش و پرورش و مدرسه داشته باشیم.
انتهای پیام

http://www.banounews.ir/fa/News/79016/توضیحات-معاون-وزیر-درباره-تعداد-معلمان-فاقد-بیمه-مدارس-غیردولتی
بستن   چاپ