آریا بانو
بزرگ‌ترین اشتباهات زوج‌ها در اولین سال زندگی مشترک
چهارشنبه 7 شهريور 1397 - 12:51:23
آریا بانو -
اعتماد و ارتباط، رمز موفقیت در زندگی مشترک است
بسیاری از اشتباهاتی که زوج‌های جوان مرتکب می‌شوند، به دلیل چند مشکل اصلی است که اتفاقا خیلی ساده شروع می‌شوند. همه‌ی ما می‌دانیم که اعتماد و ارتباط، رمز موفقیت در زندگی مشترک است. اما در ماههای اولیه‌ی زندگی مشترک، ایجاد ارتباط و اعتماد کار سختی است زیرا دو طرف هنوز دقیقا نمی‌دانند چگونه ارتباط برقرار کنند و چگونه به همدیگر اطمینان کنند یا چطور از هم انتقاد کنند. اشتباهات زیر را مرتکب نشوید تا راحت‌تر و زودتر به کلید ارتباط و اطمینان دست پیدا کنید.
بزرگ‌ترین اشتباهاتی که زوج‌ها در اولین سال زندگی مشترک مرتکب می‌شوند
تنهایی پیش مشاور رفتن
به تنهایی پیش مشاور رفتن و طرح مسائل و مشکلات ازدواج می‌تواند برای همسرتان احساس دوگانگی ایجاد کند و در نهایت بین‌تان فاصله ایجاد کند. پیش مشاور رفتن و از او کمک گرفتن بسیار خوب است و اصلا چیز بدی نیست. اما نباید یک تنه به قاضی بروید و در مورد همسرتان در غیاب او صحبت کنید.
پنهان کردن وضعیت مالی
آموزش روابط زناشویی
ممکن است با همسرتان نشسته باشید و برای پنج سال آینده‌ی زندگی‌تان برنامه‌های مالی تعیین کرده باشید اما آیا چیزی هم هست که از همسرتان مخفی کرده باشید؟ روراست نبودن در مورد مسائل مالی با همسرتان می‌تواند شامل پول قرض گرفتن از دوستان باشد یا خریدن سهام از بورس. همه‌ی ما می‌دانیم که موضوعات مالی کوچک می‌توانند به مسائل بزرگ‌تر تبدیل شوند.
اعتراف نکردن به اشتباهات
اشتباهات خود را قبول کنید؛ البته اعتراف کردن به اشتباهات سخت است اما در نهایت احساس خوبی به شما خواهد داد. پیراهن مورد علاقه‌ی همسرتان را در لباسشویی رنگی کرده‌اید؟ ایرادی ندارد، از او مخفی نکنید و خودتان به او بگویید.
غیبت و بدگویی از همسرتان پیش دیگران
زندگی زناشویی
همه‌ی اینها به احترام برمی‌گردد. مطمئنا دلخوری‌هایی از همسرتان دارید که دل‌تان می‌خواهد پیش کسی درد دل کنید اما دلیل نمی‌شود احترام او را نگه ندارید و پشت سرش بدگویی کنید. باید بدانید محدوده‌ی حرف زدن‌تان کجاست و نباید مرزها را رد کنید. همه‌ی ما نیاز داریم احساسات خود را بروز دهیم و از روزها بدمان شکایت کنیم اما باید این کار را به نحوی انجام دهیم که احترام و ارزش همسرمان حفظ شود.
به اندازه کافی وقت صرف نکردن برای خودتان
همه‌ی ما نیازهای متفاوتی داریم و به روش‌های مختلفی خودمان را شارژ می‌کنیم. باید برای انجام فعالیت‌های مورد علاقه‌تان وقت بگذارید، گاهی این کار بیشتر از پرداختن به تفریحات دو نفره تاثیرگذار است.
به اندازه کافی وقت صرف نکردن برای همدیگر
آموزش روابط زناشویی
رابطه نیاز به تمرین و تقویت دارد. با خودتان روراست باشید و ببینید چه کارهایی را باید حتما هر روز انجام دهید و چه کارهایی را مجبور نیستید در لیست‌ بایدهای‌تان بگنجانید و می‌توانید حذف‌شان کنید. آنوقت خواهید دید زمان بیشتری برای‌تان آزاد خواهد شد؛ از این فرصت برای همسرتان استفاده کنید!
مزمن کرن مشکلات کوچک
وقتی همسران در مورد مسائل مهم زندگی با هم صادق نیستند و با کتمان کردن یا پنهان کردن اجازه می‌دهند مشکلات مزمن شوند، چرخه‌ی معیوبی بوجود می‌آید که آسیب جدی به زندگی‌تان خواهد زد. درمورد هر چیزی که ناراحت‌تان کرده هر چه زودتر حرف بزنید و اجازه ندهید تبدیل به عقده و کینه شود.
ابراز عشق نکردن
زندگی زناشویی
برای سوپرایز کردن همسرتان کمی وقت بگذارید و ابتکار به خرج بدهید، خواهید دید که خیلی هم سخت نیست و وقت‌تان را نمی‌گیرد. برای هدیه خریدن دنبال دلیل نباشید، در طول روز به او پیام بدهید، روی آینه برایش پیام بگذارید و خوشحالش کنید. همین رفتارهای کوچک و محبت آمیز می‌توانند آتش عشق را بین شما شعله ور کنند و به پیوندتان عمق و استحکام بدهند.
چیزهای کوچک و بی‌اهمیت را مهم جلوه دادن
ببینید واکنش‌تان نسبت به رفتارهای آزاردهنده‌ی همسرتان چیست. آیا خود ِ این مشکل واقعا جدی و بزرگ است یا شما بزرگش کرده‌اید؟ آیا اگر یکی از دوستان‌تان هم این ویژگی منفی را داشته باشد باز هم همین اندازه ناراحت‌تان خواهد کرد؟ آیا بیش از اندازه به همسرتان فشار وارد نمی‌کنید؟ آیا خود این مسئله است که دلخورتان کرده یا ریشه در موضوع دیگری دارد؟ به هر حال این احتمال زیاد است که شما زیادی بزرگش کرده باشید.
منبع: برترین ها


http://www.banounews.ir/fa/News/80126/بزرگ‌ترین-اشتباهات-زوج‌ها-در-اولین-سال-زندگی-مشترک
بستن   چاپ