آریا بانو
نمک سکته ساز، مهمان 80 درصد ايرانيان
شنبه 21 دي 1392 - 1:50:15 PM
ايرنا
fiogf49gjkf0d
«زهرا عبداللهي» روز شنبه در همايش تغذيه سالم افزود: مصرف نمک در کشور دو برابر ميزان توصيه شده(يعني 12 گرم) است، درحاليکه کاهش شش گرم مصرف نمک در روز تا 24 درصد از احتمال سکته هاي قلبي و تا 18 درصد از احتمال بروز بيماري هاي قلبي و عروقي مي کاهد، يعني با کاهش مصرف نمک، روزانه دو و نيم ميليون مرگ در جهان کمتر مي شود.

وي خاطرنشان کرد: اکنون 59 درصد زنان و 36 درصد مردان 45 تا 60 سال کشور مبتلا به فشار خون هستند.

رييس دفتر بهبود تغذيه وزارت بهداشت در مورد مصرف روغن در کشور نيز گفت: مصرف روغن در کشور 31 درصد بيشتر از ميزان توصيه شده در سبد غذايي است.

عبداللهي با اشاره به روند افزايش چاقي در جمعيت کشور افزود: چاقي زمينه ساز بروز بيماري هاي قلبي و عروقي، سرطان و ديابت است.

وي، علت افزايش چاقي را تغيير الگوي مصرف تغذيه و تغيير در رفتارهاي غذايي مردم و گرايش به مصرف غذاهاي پرنمک و پرقند عنوان کرد و ادامه داد: همچنين گرايش خانواده ها بويژه جوانان به غذاهاي خارج از منزل (فست فودها) افزايش يافته است.

رييس دفتر بهبود تغذيه وزارت بهداشت افزود: تغذيه ناسالم در کنار کم تحرکي موجب شده که نسل کنوني در سنين پايين، به بيماري هاي غيرواگير مانند ديابت مبتلا شوند.

عبداللهي اجراي برنامه بسيج همگاني اطلاع رساني تغذيه را مهمترين برنامه اصلاح تغذيه در وزارت بهداشت عنوان کرد و گفت: اين هفته امسال از 14 تا 20 دي ماه برگزار شد.


http://www.banounews.ir/fa/News/805/نمک-سکته-ساز،-مهمان-80-درصد-ايرانيان
بستن   چاپ